lördag 2 juli 2016

Dräktig eller inte?

Åååå vilket dilemma man befinner sig i när man har parat sin eller som jag sina tikar.
Är de dräktiga eller inte?!
Ena dagen så tror man....ja kanske ändå att det finns små liv i den lilla magen.....andra dagen nej troligen inte....eller?!
Det är ännu för tidigt att säga något om Lilly men man hoppas ju så mycket!
Hon har faktiskt varit tröttare, haft en annan blick i sina underbara ögon, vill vara nära mig men det kan ju vara efter löpet med. Ena dagen tycker jag att tuttarna har växt andra dagen inte. 
Tänk om man bara fick ett meddelande att jo men visst hon är dräktig eller nej tyvärr inga valpar, då visste man ju.
Fast det vore ju inte så kul det heller för det är en del i resan att inte veta förrän precis i slutet.

Men Sonja då?
Nej det blev nog inget ( det har ju strulat förut har varit mina tankar) men idag när jag tittade på henne har hon helt plötsligt jättetuttar?!
Hon har mått lite dåligt men hon är kinkig med maten i övrigt så  jag har inte lagt någon vikt vid det, men tänk om!! 
Och tänk om det skulle gå vägen den här gången, det vore ju fantastiskt!!
Hon har lurat mig förr den lilla skruttan.

Alma var ju sååå tydlig när hon var dräktig. Det var som att följa varje kapitel i dräktighetsboken.
vecka 3 stora tuttar och illamående (händer aldrig att Alma mår illa annars) 
Check!
Klar flytning
Check!
Äta massor
Check!
Äta inget förrutom leverbiffar och pannkakor.
Check!
Ständugt trött
Check!
Bli rund som en fotboll sista veckorna
Check!

Ja ni förstår vad jag menar.
Men nu med Lilly och Sonja.


Ja ok, det är liiiite för tidigt med Lilly. Hon går inte in i vecka 3 förrän på onsdag så där är det bara att vänta, och Sonja gick in i vecka 4 idag så som sagt vänta och se men spännande är det och otålig är jag :)

Bilder fån Alma när hon i början av hennes dräktighet. Första bilden är hon på dag 21 de andra är från dag 35.







Tänk att underbara Lilly bodde i den magen :)
Ja men det är klart att jag är alldeles för otålig. Jag vet att det kommer dröja ett tag till men.....
Ja det är bara att vänta och se :)

6 kommentarer:

  1. Ååh, vad det vore kul om båda har valpar!! Då måste vi fira på nåt vis ❤
    Så fin mage Alma hade. Jag minns hur otroligt stor mage hon hade i slutet. Som en fotboll!!
    Och tänk att det nu är väntans tider både hos dig och mig!
    Skickat en stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst vore det fantastiskt kul!!
      Kranar!!

      Radera
  2. Vad mysigt. Som du skriver så syntes det väldigt tydligt på alma.
    Tänk om du får två kullar😍 det är så spännande. / Elin thor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk va spännande!!
      Mvh
      Alexandra

      Radera
  3. Anna-Carin Karlsson5 juli 2016 kl. 09:21

    TACK för målande beskrivning om dräktighet..Håller också tummarna jättemycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!
      Visst är det spännande!!
      Mvh
      Alexandra

      Radera