lördag 30 juli 2016

Lite stadsträning

Igår var jag till veterinären med Sonja. Vi vet inte vad som är fel men hon är mycket tröttare än hon brukar vara, dräktiga Lilly är piggare än vår lilla Sonja så något är det. Prover är tagna så det är bara att vänta och se.

Lilly blir bara större och större som jag skrivit förut så följer hon sin mamma. Jag får fixa specialkäk för att hon ska äta, dyra hundfodret går väl an ibland. Men jag ger henne extra vitaminer och mineraler.

Själv hade jag begär på Turkisk peppar ( ni vet lakrits godis) Mc Donalds Päron milkshake och så åt jag nästan bara pasta med brysselkål och bacon när jag var gravid???!

Sonen hatar lakrits och milkshake...och brysselkål aldrig!. Undrar varför :)
Nåja han föddes ju och är en superfin kille trots den något enformiga dieten. Almas valpar var ju också vid riktigt god hälsa så man får göra det bästa och hoppas att allt går bra.

Igår tog jag med Rex till staden för lite träning. Vi gick en sväng på strandpromenaden där är det alltid folk i rörelse. Ibland är det svårt att hinna med när aman har fler hundar men det viktigaste är att valpen/unghunden får sitt, det har man igen många gånger om lägre fram. Sedan ska ju såklart de älder få sin aktivering med men ju  mer du lägger ner på valpen/unghunden ju tryggare och gladre hund får du.







2 kommentarer:

  1. Så fin han är, lilleman!!
    Snart är det jag som stadstränar med min lille kille. Jag längtar faktiskt jättemycket!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åååå va roligt!!
      Måste snart få komma och gosa med småttingarna.
      Kramar!

      Radera