onsdag 13 juli 2016

Ultraljud

Då har Lilly varit hos veterinären och gjort ett ultraljud.
De visade som jag hade misstänkt, fast jag ville inte tro det förrän vi gjort ultraljudet.
Hon har varit trött, galet trött, tuttarna har växt och vulvan har inte gått tillbaka helt efter löpet såååå.....

JAAAA hon är dräktig!!!

Nu kan ju MYCKET hända på vägen. En tik kan resorbera/abortera sina valpar långt fram i dräktigheten. Det händer att tikar visar sig vara dräktiga när ultraljudet tas men ändå går tomma så som sagt vi fortsätter hålla tummarna.
Nu blir det att ta det lugnt med henne.
Hon är på dag 30 från första parningen.

Lilla söta prinsessan!
 Man blir trött när man varit hos veterinären och dessutom  har bebisar i magen.

10 kommentarer:

  1. Åååh vad mysigt. Håller tummarna! Jag älskar ligg stilen.

    Fortsätt med den bra och lärorika bloggen, Alexandra!

    / Elin thor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Visst är hon skön när hon ligger och myser lilla prinsessan :)
      Mvh
      Alexandra

      Radera
  2. Jihooooo!!! Jag är så oerhört glad för er skull. Kommer verkligen bli ljuvliga frallor med den kombinationen tror jag!
    Stort lycka till!!
    Kraam

    SvaraRadera
  3. Åh, vad spännande med valpar! Jag blir alldeles nostalgisk och tänker på hur det var för två år sen vid den här tiden!
    Morbror Ebbot hälsar så gott :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det spännande!! Åååå nu håller vi tummarna att Ebbot blir morbror :)
      Kram!

      Radera
  4. Anna-Carin Karlsson14 juli 2016 kl. 08:51

    Oh vad glada vi är....så roligt ! Har varit nervös väntan här...nu håller vi tummarna för att allt går bra. Hoppas vi kan höras ?!...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det kul!! Nu hoppas vi det går bra.

      mvh
      Alexandra

      Radera
  5. Christoffer Severin15 juli 2016 kl. 12:55

    Stort grattis! Håller tummarna att allt ska gå bra

    SvaraRadera