söndag 24 juli 2016

Utställning i Köping

Då har även Rex debuterat i officiell utställning på årets varmaste dag.
Jag är så glad att vi gick in kl 9 i morse. Redan då var det skållhett ute och för en gångs skull var jag faktiskt glad att vi inte gick vidare :)

Han blev placerad som valp 3 så det får man vara nöjd med första gången i stora ringen. Han är ju bara utställd en gång innan på en liten inofficiell. Rex kullsyster Bea blev BIM valp, stort GRATTIS Marianne och Leif!!

Han är ett yrväder lilla gubben, nog den busigaste frallan i dag men han skötte sig bra i ringen och hade fokus på mig åtminstone i den individuella delen.

Precis det jag anade att domaren skulle skriva i kritiken skrev hon.
Han är lite "vinglig" nu men det kommer att växa till sig. Ett underbart huvud och nos. Rör sig väldigt bra,  hon vill ha en lite kompaktare hund men då förlorar du lite av stegen. 
Veterinärerna och länsstyrelsen vill ha en typ, utställningsdomaren en annan. Det viktigaste för mig är en frisk, glad och stabil hund!
Han kommer att bli en riktig snygging när han är klar!!

Jag shoppade idag med.
Har länge funderat på att ha en järnskylt med en fralla på, ni vet en sådan man kan hänga på en stolpe men jag har aldrig hittat någon tills idag. Plötsligt fanns skylten bara där. Oj va glad jag blev för den!!

Annars var det en trevlig dag med många trevliga människor. 

Men som sagt det var galet varmt nästan 30 grader när vi körde hem kl 10,30.
Det var väldigt skönt att komma hem, hade inte velat sitta på den idrottsplanen i gassande sol till kl 15,00.











 Lilla söta Bea, Rex kullsyster.
 Rex kritik
Min fina skylt!!


4 kommentarer:

  1. Anna-Carin Karlsson24 juli 2016 kl. 12:41

    Grattis till den fin-fina kritiken ! Han är en riktig snygging och mycket händer ju under månaderna och åren som kommer..Jättebra placering på en sådan stor utställning !

    Jättefin skylt för övrigt ! Kommer säkert pryda sim plats hemma hos er !

    Hoppas tjejerna mår bra och alldeles särskilt Lilly förstås...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar!!
      Här är allt bara bra.
      Mvh
      Alexandra

      Radera
  2. Kul med fin kritik! Grattis!
    Snygg skylt! Blir perfekt hemma hos er!
    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! ja den skylten skrek efter mig :)
      Kramar

      Radera