torsdag 28 juli 2016

Agillity

På förmiddagen har jag trimmat en av mina vänners hund.
Jag har ju haft en hel del trimm och klippraser i mitt liv, afghan, amerikansk cocker, pudel, dvärgschnauzer mm.
Jag är absolut inget proffs men jag kan sakna att ha en hund på trimmbordet ibland. Få bada, föna och trimma hund.

På eftermiddagen när det blev lite svalare tog vi fram agillityhindren. 
Frallor är inga agillityhundar direkt, men som aktivering på deras nivå är perfekt.
Så jag och Rex tränade på banan. Han är riktigt duktig!

Sonja var med en liten stund. Hon tycker det är så kul men orkar inte lika mycket som förut.
Jag har återbesök hos veterinären med Sonja imorgon. Hon är bättre i öronen men något är det som inte är riktigt bra så det känns skönt att besöka veterinären igen.

Lilly blir bara större och större :)
Men lika kinkig med maten.....
Idag har jag lagat kyklinglever. Luktar apa men är nyttigt och hundarna älskar det!
Hon ratar fortfarande det dyra valpfodret, så vad gör man ( mamma upp i dagen) :)

Söta Zessan <3
 Sonja <3
 Rex på gång :)

 Älskar den hundens rörelser.
 Fin kontakt





Kul hade vi!!

Ni bara måste gå in på Thereses blogg och titta på Lystras underbara valpar 
http://hund-lycka.blogspot.se/


2 kommentarer:

  1. Vad kul med lite trimjobb också!
    Så fin hon är, Zessa!
    Jag tänkte också plocka fram agilitygrejerna snart, men Lystra har ju lite häng under magen än, så det blir till att ta det lite piano.
    Tänk att du också snart har valpar! Asså, nu är ju vi kompisar och jag blir därmed part i målet....men med föräldrar som Lilly och snygga pojkvännen så kan det inte bli annat än perfekta bebisar!! Ska bli såååå kul!
    Ja, visst är "mina" bebisar söta! Jag är käääääär!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag har faktiskt saknat att få trimma hund även om jag är väldigt glad att man slipper göra det helaa tiden :) Ta det lugnt Lystra har precis fått bebisar, ni hinner jag lovar!!Visst är det kul med valpar, hoppas allt går bra...
      Kram!

      Radera