torsdag 7 juli 2016

1:a semesterveckan

I måndags åkte jag och familjen till Göteborg för ett par dagars mys.
Min och makens första semestervecka.
Vi hade fantsatiskt mysigt med shopping, sightseeing massor med god mat och dryck!

Hundarna var hemma med min älskade moster Eva.
Hon är 84 år men pigg som en mört.
Ibland är hon piggare än vad jag är faktiskt ;)
Hoppas jag får bli som hon när jag, om jag kommer upp i den åldern.

Det är inga som helst problem att ha henne som hundvakt, tror hon skämmer bort dom ganska rejält faktiskt men inte mig emot.

Innan vi åkte i måndags tog jag och kära maken en tidig promenad med tjejerna och lillprinsen.
Det är så skönt att gå tidigt på morgonen innan alla mygg och innan värmen sätter in. I måndags fick Lilly vara lös lite men nu kommer jag att hålla extra koll på henne. Fast hon viker aldrig från min sida och nu när vi är ute och går är hon min skugga, viker inte av alls, vill knappt leka med de andra.


 Skogen är full av gosaker nu som smultron och kantareller!



Jag tror inte att Sonja har bebisar i magen tyvärr. Men jag har liiiiiiite förhoppning på Lilly. Moster Eva sa att Lilly kräktes igår, ettt gott tecken och idag hade hon en äggvit flytning,  jag tycker att hennes tuttar har växt lite och hon sover mer än hon brukar, så vem vet?! Hon är idag på dag 25 från första parningen och dag 25 från hängning. Funderar över helgen om jag ska göra ett ultraljud eller inte.

Nu tar vi det väldigt lugnt resten av semestern. Min far fyller 75 år på söndag så då ska vi gratta honom annars tar vi dagen som den kommer.
En skön helg önskar vi er alla!!

4 kommentarer:

  1. Vad roligt det vore!! Hoppas på Lillyvalpar!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. JAAA, tänk va roligt det vore!!
      Kramar!

      Radera
  2. Anna-Carin Karlsson8 juli 2016 kl. 01:44

    Hoppas ni får en skön och fin sommar och semester: två och fyrbenta !...Fina bilder och hundarna måste verkligen älska dessa härliga skogs-turer...Vilken fin flock !!! Håller tummarna betr prinsessan Lilly !...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!
      ja nu håller vi alla tummar och tår.
      mvh
      Alexandra

      Radera