tisdag 26 juli 2016

Lilla rultan

Lillys mage växer och växer.
Hon följer sin mammas mönster i sin dräktighet.
Stor mage och väldigt kinkig med maten. Idag stekte jag fiskpinnar åt henne bara så hon skulle äta något.
Hon är på dag 43 från första parningen och dag 41 från sista.
Från ca dag 43 kan man om man vill röntga tiken för att se hur många valpar det är. Valparnas skelett är nu så förkalkat att det syns på röntgen.
Jag har valt att inte göra det. När jag röntgade Alma sa veterinären att han såg 3 st men det kom 6 st valpar :) 
Vi har ju slagit vad här hemma hur många valpar det blir.
Sonen gissar på 3 som veterinären sa när vi gjorde ultraljud, maken gissar på 5 och jag på 4.

Jag har plockat in valplådan från när Alma valpade och målat den vit.

Maken har satt upp fina skylten som jag köpte i Köping. Åååå va nöjd jag blev, den är jättefin.

Annars har det mest blivit några badturer på sjön med båten. Underbart skönt!!

 Hon börjar bli rund och go!
Nu håller vi verkligen alla tummar, tår och tassar att allt går bra.

 Galenpannan Rex!

 Hur söt får man vara!
Ja och så har vi ju lilla rara Sonja som också vill vara med på ett hörn. Alma ligger inne i hallen där det är svalt och skönt.
 Visst är skylten fin!
Valplådan ska få en eller två stykningar vitt till sen är den färdig att användas. Om någon vecka flyttar jag och Lilly ner till mitt kontor. Där ska valparna vara de första veckorna så de får lugn och ro. Sedan får de flytta in i köket så de vänjer sig med alla ljud och rörelser som det är i en familj.
 Ja och här gör min bror BOMBEN delux från båten. Några riktigt härliga badtimmar har vi haft i veckan.

6 kommentarer:

  1. Sån fin mage hon har, Lilly!!
    Håller tummarna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja nu håller vi tummar, tår och tassar att allt går bra!!
      Kram

      Radera
  2. Va roligt med valpar <3. Håller tummar och tår för att allt går bra! De är så fina alla dina vovvar <3. Helt underbar skylt med :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Va roligt att du tycker om mina hundar.
      Visst är skylten fin :)
      Mvh
      Alexandra

      Radera
  3. Vad rund och fin hon är, Lilly.
    Roligt med vadslagning! Vilken häftig skylt..// Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är hon rund och go nu :)
      Tack skylten är jag så nöjd med!
      Mvh
      Alexandra

      Radera