tisdag 12 juli 2016

Lugna gatan

Här hemma är det lugna gatan just nu.
Ena minuten är det som om någon vred på en vattenkran, himlen öppnar sig och det vräker ner regn, för att i nästa minut trycka på solknappen :)

Mellan skurarna har jag tränat lite utställning med Rex och pysslat om rosorna.
Lilly sover MASSOR just nu hon är galet trött, ett bra tecken!
Alma och Sonja går runt och strosar lite, tar en tupplur och busar med Rex.

Hoppas det är bättre väder i morgon så man kan ta en riktig promenad med gänget :)


 Han är väldigt bra vinklad lillprinsen. Enligt rasstandarden ska de vara "rakare" bak men faktum är ju att de får en helt annan rörelse när de har bra vinlkar. Det ska inte vara för lite men ej heller för mycket. Det avlastar faktiskt ryggen om de kan få ut stegen mer.


 Inte de bästa bilderna men här ser ni hur han kan ta ut sina rörelser riktigt bra! Nu är det ju inte säkert att utställningsdommarna ser på det som jag gör ( de ska ju dömma enligt rasstandarden) men vi får hoppas på att de börjar titta mer på sundhet.


 Några av mina rosor. Ni skulle känna doften på morgonen och på kvällen.


Just nu skiner solen men tittar jag ut mot Lindesjön är det kolsvart igen så snart kommer det en skur igen.
Jag tror jag tar ett glas rött och kryper upp i soffan. Det är underbart med semester!!

Imorgon bär det av till veterinären med Lilly för ett ultraljud, spännande.....

6 kommentarer:

  1. Anna-Carin Karlsson13 juli 2016 kl. 02:11

    Håller alla tummar och tassar för positivt resultat av dagens ultraljud...Så spännande..!
    Vilka vackra rosor !! Passande för små fralla- prinsessor och så den lille prinsen Rex..,Fin-fin miljö att träna utställning i...kan ju bara bli bra. Och fina vinklar har Rex absolut: en riktig snygging...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Nu doftar rosorna ljuvligt.
      Mvh
      Alexandra

      Radera
    2. Underbart med rosor. Det går jag i rabatten i stugan. Kan rekomendera "smultron jasmine" också, luktar ljuvligt!

      Alla dina frallor är så fina, det är roligt att läsa om din träning med Rex. Det tar sig. / Elin thor

      Radera
    3. Den rosen ska jag komma ihåg. Så roligt att få lite tips!!
      Haha, ja det blir nog "folk" av Rex med :)
      Mvh
      Alexandra

      Radera
    4. Förlåt nu hoppade jag mellan ämnen 😂 " smultron jasmine" är en annan buske. Men luktar ljuvligt och i kombination med rosor blir det som en oas av bara massa gott.
      / Elin

      Radera
    5. Haha, ja då är jag med, tyckte det var ett udda namn :) Återigen tack för tipset det ska jag testa!!
      /Alexandra

      Radera