lördag 30 augusti 2014

Tre kvar...

Och så var det bara tre valpar kvar....
Igår åkte Smilla, Ebbot och Tage till sina nya hem.
Det kändes vemodigt men samtidigt jättebra för jag vet att de kommer att få det jättebra!!
Jag har tryckt upp egna små väskor till valparna som jag har packat med lite nödvändiga saker :)
Har fått rapporter från alla tre och det har gått jättebra, så skönt att höra!!

Men ni ska veta att det blev VÄLDIGT lugnt här hemma, det är en enorm skillnad att ha 3 istället för 6 st valpar :)

Vi tog en tur till Nora för att gå på marknaden på förmiddagen när valparna sover.
Jag fyndade ett halsband till lilla Juni som min son helt klart tycker ska heta Lisa istället, jag är inte lika övertygad för jag tycker så mycket om namnet Juni men den lilla skruttan lyssnar inte till Juni utan till Lisa, suck.....
Det känns väl sådär med tanke på att Lucas har döpt henne efter Lisa  serien The Simsons....hmmm ja Lisa ska ju vara den "smarta" i serien så jag får väl ge med mig. Lucas har gjort massor med valparna och tagit jättemycket ansvar, mycket mer än jag trodde att han skulle göra, han har torkat valp kiss och bajs, passat dem när jag har varit iväg och handlat, visat morfar hur han ska göra med valparna när han har varit "valpvakt", så han får väl välja namn.

Han snappar upp mycket mer saker om hundarna än jag tror.

Igår när de hämtade Smilla frågade Smillas husse hur gammal Alma är och Lucas svarar - En hund måste vara två år och ha löpt två gånger för att man ska få ta valpar på henne.... Men älskade son, det har han snappat upp av mig när jag har pratat hund någon gång!!

Och vet ni vi har fått tillbaka köket!!
Har tagit fram min stora hundbur och plockat bort valphagen.
De bor fortfarande i köket men nu får vi också plats. Har bäddat buren så mysigt men jag stänger inte dörren.
Här kommer lite bilder från idag när alla fem tjejerna busade i trädgården.

 Så här ser de ut valpväskorna :)



 Älskade Lisa!!
 Mina tre hjärtan, Alma, Sonja och Lisa!! <3


 Liv och Hazel busar!!

 Ser ni Lisa och Hazel <3

 Visst är det fint, Lisas nya halsband!!

Trevlig Lördag!!

4 kommentarer:

  1. Förstår att det är en stor skillnad!! Va fina väskor du har fixat! :) jättefint halsband, passar lilla Lisa perfekt❤️

    SvaraRadera
  2. Visst är halsbandet fint :)
    Kunde inte låta bli!!

    SvaraRadera
  3. Ebbot har ett likadant halsband fast svart, får bli hans "fin-halsband" :). Sitt vanliga är han dock inte så förtjust i, förstår inte varför man inte bara kan få springa hur man vill? och så måste man ju stanna och klia hela tiden!

    SvaraRadera
  4. Ja det är samma här, tre steg och sedan klia lite och tre steg och klia :)

    SvaraRadera