onsdag 20 augusti 2014

Klicker

Har börjat lite smått att klicka in Juni.
Det är så kul att jobba med klicker, när väl hunden är inklickad går det fort att lära den nya saker och det bästa av allt, den får tänka ut själv vad vi vill att den ska göra, vilket i sin tur gör hunden mycket gladare och du får en mycket bättre kontakt!

Det ska bli spännande att se om Juni är mer som Alma och gör det hon vill när hon vill och inte mycket mer eller som Sonja som älskar att jobba och lära sig nya saker.
Hon är ganska påhittig och inte rädd för att prova saker så vi får väl se :)








En klicker och lite lever, levern delar jag i mycket mindre bitar när jag tränar!!

6 kommentarer:

  1. Hahaha, jag skrattade som en galning åt bilden då Juni sitter på sin syster =D Dödscharmig bild!
    Kramen!

    SvaraRadera
  2. Dum fråga kanske, men hur funkar det där? Med en klicker? Verkar spännande och kul! Fina dom är de små juvelerna!!! Kram

    SvaraRadera
  3. Inte alls någon dum fråga Anna!! Jag ska visa dig, det är super enkelt när man kommer på hur man gör. Det svåra är att vara snabb nog :)

    SvaraRadera
  4. Haha, ja det är Junis låda om hon får bestämma!! Ingen annan får vara på den när hon besitter den!! :)

    SvaraRadera
  5. Ok tack!! Spännande!! Vart köper man en sån? Kram på er!!!! ❤️

    SvaraRadera
  6. Du kan nog köpa klickers i alla hundaffärer skulle jag tro.
    Kram tillbaka!!

    SvaraRadera