fredag 15 augusti 2014

Mattar och hussar!

Idag har Smillas matte och lillhusse varit på besök på förmiddagen, ååå va hon kommer få det bra hon med!! Och på eftermiddagen kom Liv och Ebbots mattar och hussar för att mysa med deras små <3
Vet att jag har skrivit det förut men jag är så fantastiskt glad för våra valpars skull, de kommer få det så bra och det är det viktigaste för oss!!

Liv gjorde som förra gången....kröp upp i husses famn och somnade, hon till och med snarkade, sedan sov hon hela tiden..hmmm vem tror ni är vaken nu?! Jo LIV !!!<3
De andra sover som stockar men hon busar runt, ja hon lyckades väcka Tage så han är också vaken men kanske inte riktigt lika på :)

Det är helt otroligt vad de växer och utvecklas. Jag försöker ge dem små utmaningar varje dag. Så idag fick de kolla in en hink som låg på sidan, den kan man ju gå in i. Igår vände jag upp och ner på leksakslådan som är låg och se där den kan man kliva upp på :)

Jag hade plockat fram kyckling till kvällen men min älskade make tyckte att vi skulle hämta thaimat istället, ååå vilken underbar man!
Han är på väg hem med maten och jag städar undan det sista sedan blir det middag och ett glas rött och mys med familjen.
Jag har stekt kycklingen i ugnen tills imorgon, gissa vilka som blev glada.... Älskade Alma och Sonja fick lite fredagsmys de med!!



 Juni tränar att stå fint på bordet inför kommande utställningar :)





 Hur många frallavalpar går in i hinken...svar 2 st :)




Så här såg det ut när alla hade åkt....men som sagt nu är Liv och Tage på gång:)
Trevlig fredag!!

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig stund hos er!! De växer så det knakar! <3 kan tänka mig att det blev fart på lilla damen när vi åkte, busfia! Sov så skönt i husses knä. Vad roligt de har med alla grejer, underbart att se! Ha en fortsatt trevlig helg! <3 kraaaam

    SvaraRadera
  2. Haha ja du Anna det var full fart på Liv!!
    Jag tycker som sagt det är bra om de får känna på och utforska så mycket som möjligt nu, utan att det blir stress.
    Kram tillbaka!!

    SvaraRadera