måndag 11 juli 2016

Lite av varje

Då har vi lämnat av min moster på centalen i Örebro.
Hon har bott hos oss i en vecka och hjälp oss med hundarna, sytt upp gardiner, putsat och fejjat, med Rex i hälarna :)
Han är med överallt, när man dammsuger, torkar golvet eller städar ur skåp så nog är han med och kollar så det går rätt till.


Nu ska vi bara ta dagen som den kommer.
Pyssla i växthuset ska jag göra för där växer det så det knakar.
Har fortfarande ingen aning om Lilly är dräktig eller inte men har bokat tid för ett ultraljud på onsdag.
Även om mycket kan hända och tikar faktiskt går tomma trots att de varit dräktiga när man har gjort ett ultraljud så känns det ändå som jag vill göra det. Jag gjorde det när Alma var dräktig med.
Lilly sover mer än vanligt, ligger mest i soffan ute på altanden och myser.


Det har varit en lugn vecka för tjejerna och lillprinsen men nästa vecka ska jag hitta på lite aktiveringa tänkte jag.

Hemma hos Therese har det hänt grejjer ska jag säga.
Lystra har blivit mamma till 4 supersöta hanvalpar.
GRATTIS!!!
Och massor med kramar.
De små underverken kan ni se på hennes blogg Hund-lycka.

Som sagt det har varit en lugn vecka.
 Rex hjälper till att städa :)
 Lilly ligger och myser i solen, hennes nya favoritställe :)
 Sonja och Alma undrar om det inte ska hända något snart.....



2 kommentarer:

  1. Tack för gratulationerna! Vilken lycka med den lilla fluffiga familjen! Lite turbulent första dygn men nu är det prima! Små mysiga valpljud bredvid mig!
    Vad lyxigt att ha en sån moster som är så hjälpsam! Underbart!
    Och dina växter växer ju jämt så det knakar, så gröna fingrar, det har du allt!!
    Skickar en stor kramsing!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att alla mår bra nu!!
      Haha, ja gröna fingrar vet jag inte men kul är det:)
      Kramar!!

      Radera