måndag 18 juli 2016

Vad blev det av solen?

Jag var helt säker på att det skulle vara sol idag. Tänkte rensa rabatter, pyssla i trädgården och evt lägga spår till hundarna ( godisspår till Lilly och blod till de andra)

Men här har regnat som bara den idag så det blev en innedag.
Va kan man pyssla med då?
Ja man kan ju alltid träna lite inne i stället.
Rex fick träna på ligg, rulla runt, sitt, höger och vänster tass och "bakdelskontroll"

De andra fick leta godis en lite lagom syssla förutom att sova :)

Sonja var med mig och Rex och tränade lite ligg, sitt, stanna kvar mm. I morgon ska vi till veterinären med henne för hon har fått  problem med sina öron. Jag gör rent dom men det är inte valigt "smuts" utan mer som var eller vax. Hon kliar sig också massor speciellt på morgonen så något skumt är det. Både jag och maken tycker hon hör sämre med. Hoppas det inte är något farligt!

Annars flyter allt på. Lilly börjar få en liten mage, så söt. Hon har varit hungrigare idag men föredrar Frolic framför det dyra valpfodret som jag nu börjar fodra om henne på :)

 Inför träna "bakdelskontroll"
 Ligg och rulla runt.



 Svårt att se men här står Rex i position brevid mig. Meningen är att han ska flytta bakdelen men framdelen ska stå kvar, när jag flyttar mig runt. Därför använder man sig av en "platå" kan vara en låda eller vad som helst.
 Här syns det bättre. Han är jätteduktig på det. Detta moment har jag klickat in, gick jättefort. Nu ska vi bara finslipa lite och det är det som är svårt tycker jag.
 Mom to be!
Hoppas vi!
Ser lite mallig ut :)

4 kommentarer:

  1. Åh, du blev också träningssugen ser jag! Det är så roligt när man har träningsglada hundar!
    Lycka till hos veterinären! Hoppas det rätar ut sig.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja vad ska man hitta på när regnet öser ner :)
      Kram!

      Radera
  2. Anna-Carin Karlsson20 juli 2016 kl. 05:54

    Vad fina och duktiga de är !
    Och Lilly ser stolt ut ! Börjar nedräkning...Skönt att hon verkar må så bra lilla gumman ! Undrar om hon känner på sig att något är på gång ?

    Hoppas det går bra med Almas öron ! Jobbigt när det kliar...När vi hade spaniels hade de något liknande det du beskriver. Fick tips av veterinär av ett mycket effektivt receptfritt preparat. Kan försöka ta reda på vad det hette om du vill ?! Men förhoppningsvis kanske du redan fått någon ordination ?!

    Ha det bra från oss som håller tummarna....
    Familj och fralla-flock på sommarnöje. Frallorna har fralle- fnatt och springer runt på stora gräsmattor och i skogen och njuter av livet...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sonja har fått droppar så hon mår mycket bättre nu! Nu håller vi tummarna för Lilly.
      Mvh
      Alexandra

      Radera