lördag 13 september 2014

Spår

Vilken härlig höstdag!!

Jag bor verkligen perfekt, har skogen direkt inpå knuten.
Ändå har jag inte lagt ett blodspår sedan tidig vår, så idag tog jag mig i kragen och fixade 2 blodspår och ett litet godis spår.

Gick ut och la blodspåren kl 10,00 sedan hem och drack lite förmiddagskaffe så spåren får ligga till sig.

Tog med sonen ut så han fick se hur det går till.
Han frågade lite förstrött hur det går till. Jag sa jo men man tar lite blod. Va blod!!? sa sonen. Ja gris eller nötblod som man köper i affären och sedan drar man en skank, nedre delen av benet på en hjort eller älg.
Mamma nu skrämmer du mig, blod och en fot!!
Haha han är för go min son <3
Han tyckte det var jättekul även om han vägrade ta i skanken.

Vi lät tjejerna springa lite först innan de fick gå spåren.
Det gick jättebra men Sonja som ju gör allt i 190 knyck måste lugna sig lite och få ner näsan, Alma därimot måste få lite mer fart under fötterna hon är ju lite "tjuren Ferdinand" och tar allt med ro, men hon älskar skanken!! :)
Prinsessan Lilly/Lisa gick sitt lilla spår jättebra!! 
Jobbar på att få igenom namnförslag Lilly :)

Det var inte lätt att ta bilder när man både ska föra hund och ta bilder så det blev inga på spårgånen förutom när Lilly gick.

 Sonjas spårstart, två 90 graders svängar hade jag lagt in på hennes spår.
 Almas, hon fick en 90 sväng.
 Vatten paus innan spårstart.
 Lillys lilla spårstart :)
 Lite taskigt kanske att börja träna spår i skogen, lättast är ju hemma i trädgården men hon fixad det!
 Snart framme!!
 Vilken lycka, en hel burk med godis!!
 Oj va trött jag blev!! <3

2 kommentarer:

  1. Så spännande!!! Måste prova lite spår m Liv!!! Verkar så kul och bra aktivitet för hunden. Försökte godisspår med Matsen, men icke... Han var också en Ferdinand som mest gick och luktade på kiss och markerade sin egen doft här och där...:) hanar!!! Trevlig lördag!!! Har en sovande trött goding i knät, som har gått en kvällstur i koppel. Så duktig!!❤️

    SvaraRadera
  2. Ja det måste du prova med Liv. Jag tror hon kommer att tycka det är jätteroligt!!
    Kramar!!

    SvaraRadera