tisdag 16 september 2014

Hundkex

Häromdagen bakade jag till sonens klass som ska sälja bullar, kakor mm på Linde marknad på fredag. 
När jag ändå var igång så passade jag på att baka hundarnas favvokex. Superlätta att baka :)

Så här gör du:

Sätt ugnen på 200 grader
Blanda 2 dl majsmjöl, 1 dl vetemjöl och en burk tonfisk i vatten till en smet.
Forma små kex på en plåt med bakplåtspapper.
Jag använder en pepparkaksform.
In i ugnen i ca 15 minuter, stäng av ugnen och låt kexen stå kvar i eftervärmen.
Klart!!


Mina tjejer älskar kexen!!

6 kommentarer:

  1. Åh, mina vovvar började dregla här hemma av detta inlägg. Mums!!!
    Kramar!

    SvaraRadera
  2. Haha!!
    Jag har skrivit om dessa läckerheter förut, men doggsen älskar dessa kex så jag tänkte att det kan vara bra att dela med mig ingen :)
    Kramar!!

    SvaraRadera
  3. Tack för tipset!! Det skulle nog Liv gilla :) hur gjorde du godiset med blodpuddingen? Kramar!!

    SvaraRadera
  4. Så här gör du blodpuddingsgodis. Skär blodpuddingen i små bitar, lägg på en plåt med bakplåtspapper, in i ugnen på ca 70 grader i ca 2 timmar eller tills de är hårda. Du kan göra levergodis på samma sätt fast då bör du koka levern i ca 30 min först. Superenkelt och gott!! :)
    Kramar!!

    SvaraRadera