torsdag 18 september 2014

Genomgång

Jag brukar ju gå igenom tjejerna en gång i veckan.
Oftast gör jag det på söndagar men nu hade jag tid över så jag gjorde det idag, det är så skönt när man kan stå ute.

Jag klipper klor, gör rent öron och ögon, torkar rent runt nosen och borstar tänderna.
Jag har som regel att försöka göra det minst en gång i veckan, ibland blir det oftare.

De är måttligt roade av just den här stunden på veckan, men det måste ju göras!!

Alma har tandsten på en tand som jag ska ta och skrapa rent i helgen.
Man kan ta tandstenen själv men man måste vara väldigt försiktig och hunden får lov att vara lugn så man inte skadar den.

 Tandsten.....fram med skrapan!
 Inte ens lilla Lilly slipper undan tandsköterskan :)
 Titta vilka fina bissingar jag har!!


 Sonjas min säger allt!! :)

2 kommentarer:

  1. Måttligt roande :) Duktiga tjejer du har! Försöker vänja Liv med tandborsten också, och bara kika i munnen då och då.... Tänkte på öronen, hur bör man göra rent på bästa sätt? Torka ur med fuktig el torr bomull? Man ska ju vara försiktig med öronen... Sonjas min är så rolig!!! "Jaha, då var det dags igen... Suck..." :))

    SvaraRadera
  2. Tack Anna!!
    Ja Sonjas min säger allt :)
    Öronen brukar jag torka ur med först en fuktig bomullstuss sedan en torr om det är smutsiga annars låter jag öronen vara .
    Kram

    SvaraRadera