söndag 14 september 2014

Skön söndag

Idag har vi tagit det lugnt.
Vi var och röstade vid 10.00 tiden efter det tog jag alla tjejer på en promenad i skogen.
Där körde vi lite balans. Även en tioveckors valp kan!!
Man får se till att det inte blir några höga hopp bara.
Men rätt som det var så var lilla prinsessan uppe på samma höga sten som moster Sonja.....klättra kan hon!

När vi kom hem var det vila för doggsen medans jag städade.

När de vaknade körde jag lite ligg träning med Lilly ( det verkar som det namnet funkar för hela familjen!!!)  

Jag brukar köra liggträning från antingen ett bord eller stol.
Det är mycket lättare.
Låt valpen stå på bordet och för godiset ner under bordskanten, då måste valpen lägga sig för att nå godiset.

Nu är det lite valvaka och fika som väntar måste bara väcka valpen i knät först :)






Trevlig kväll!!

3 kommentarer:

  1. Härligt ni har det!! Vilket smart tips ang liggträningen, Liv har jättesvårt att förstå det! :) det slutar med att hon slänger sig ner mot min hand..( där jag har godiset i ) inte riktigt min tanke :) Tack för tipset ang Klicker, såååå kul!!! Och ganska lätt att lära in :) kram
    På er!!!

    SvaraRadera
  2. Glömde det viktigaste!! Sååå go valpmage!!!❤️Det är så mysigt!!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna!
    Det brukar funka att träna ligg så förutom på Alma förstås :)
    Visst har hon en go mage lilla prinsessan!!
    Kramar!!

    SvaraRadera