lördag 30 april 2016

Äntligen!

Äntligen blev det liiiite värme.
Så efter den dagliga prommisen i skogen sådde jag fröer och fixade i mitt  efterlängtade växthus.
Där finns nu tomater 2 olika sorter, chili 2 sorter, paprika och aubergine. I pallkragarna har jag sått sallad, spenat, räddisor, rödbetor, mangold och morötter .
Snart när det blir lite varmare kommer jag att plantera squash, citron, oliv, fikon, melon, gurka och mycket mer :)
Så länge bor plantorna i garaget på kvällen och i växthuset på dagen.
Jag och maken åkte upp till Plantmarknaden i Lindesberg för att köpa lite jord=livsfarligt....Man kommer alltid därifrån med mer än man tänkt sig, som idag jord och....... ett träd :)
Rekommenderar verkligen Plantmarkanden i Lindesberg, de är så trevliga och så hjälpsamma när man behöver hjälp.
Älskar att påta i min trädgård.
I morgon är det dax att börja gödsla rosorna.







 Det här trädet ska vara full av bär som är supermyttiga.

 Visst blev det fint :)

En riktigt trevlig Valborg önskar vi er alla!!

2 kommentarer:

  1. Visste inte att aronia fanns stammad. Vi har häck av aroniabuskar och får 60-80liter bär varje år.
    Perfekt till gelé
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte heller en aning om det men kom ihåg att du pratade om bären i höstas :)

      Kramar!!

      Radera