fredag 15 april 2016

Föreläsning i Hundmassage och Medicinsk Laser

Vilken vecka det har varit och fortfarande är!

I tisdags var jag på ett möte med länsstyrelsen där kennlarna som föder upp raser som är med på SRD listan var inbjudna till.
Jag kommer skriv mer om det en annan dag men jag kan säga att det i det stora hela var ett bra möte, om hur vi ska fortsätta jobba med aveln på våra raser. Det är många raser som är med på den listan och många raser pågång in.
Vi måste alla verkligen tänka till om våra älskade hundars anatomi!

Igår hade jag en föreläsning på Lindesbergs Hundcenter om massage och Medicinsk laser.
Det var ca 20 personer där och lyssnade.
Jag brukar aldrig vara nervös när jag håller kurser, nu har jag i och för sig haft kurser i ca 20 år så jag har väl lite koll på det :)
Men inför den här föreläsningen var jag faktiskt riktigt nevös. Jag skulle ju prata i 2 timmar!!
Visst är det ett ämne jag brinner för men vem vill lyssna på mig i 2 timmar?!
ja och det här med datorer........vi klickar ju inte direkt :)
Jag har för första gången i mitt liv gjort en powerpoint pressentation helt själv.......eller ja med hjälp av youtube så klart, vad vor livet utan youtube och google?
Hade gjort ett fint manus till presentationen men efter typ 10 minuter tänkte jag, skit i manuset kör bara, så det gjorde jag :)
Tror att det var klokt.

Lilly fick följa med som modell. Hon är så skön den hunden. Vi har en speciell kontakt Lilly och jag. Hon är så okomplicerad, finner sig i allt, kan umgås med allt och alla.
Älskar henne så mycket!!
Ok, hon ville nog helst mysa med alla rara människor som var där och var väl inte så intresserad av att vara på bordet och få massage av matte just ikväll :)
Ja det blev en bra kväll trots att jag var nervös och det släppte ju efter ett tag. Fick många bra frågor, det gillar jag. Imorgon ska jag stå i butiken på Lindesbergs Hundcenter, då får man komma dit med sin hund och få en liten genomgång av sin hund.

Tack underbara Therese för de fina bilderna från igår!
Läs hennes blogg full av underbara hundbilder!!
http://hund-lycka.blogspot.se/
Jag blir lika förvånad varje gång jag ser mig själv på bild eller i spegeln på morgonen nu för tiden......tänker vad gör min mamma där?!
Blir mer och mer lik kära mor ( jag själv ser mig som 25  trots mina 45 ) 
Thats life :)







 Det är såååå jobbigt att följa med matte på jobbet!!




Såååå trött!
Och ja Lilly fäller nu galet mycket :)


2 kommentarer:

  1. Det var så fantastiskt bra så det är inte klokt!
    Alla borde gått på din föreläsning
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen för de fina orden!!
      Kramar

      Radera