lördag 23 april 2016

Bus i skogen

Tidigt i morse tog jag och maken en sväng till skogs med hundarna.
Det snöade när vi gick men slutade efter en stund.
Riktigt Aprilväder med andra ord.

Tjejerna och lillkillen for omkring i skogen som vildar.
Rex får ju åka ryggsäck med jämna mellanrum för han ska inte gå så långt men det är viktigt även för valpar att prova på att springa lite i skogen och öva upp proprioceptionen; kroppsuppfattningen var man har sina ben och tassar. Inte alltid så lätt för en 4 1/2 månaders valp :)

Jag har bestämt att hoppa över utställningen imorgon dels för att Lilly fäller men också för att jag själv måste vila lite nu, det har varit fullt ös och det börjar kännas. Tråkigt men det finns massor med utställningar och Lilly har ju redan mer än de meriter som behövs.
I stället ska jag mysa med alla mina älsklingar både 2 och 4 benta. Behöver plantera om lite plantor som jag har sått också. 

Det har rullat in några massagebokningar efter föreläsningen jag hade och det känns jättekul!! Det ska också förberedas.

Som sagt full fart i skogen, över stubbar och stenar. Det är inte lätt att få bilder på alla fyra :)




 Det är inte ofta man fångar Sonja på bild, hon brukar fara runt som en torped i skogen :)
 Lillprinsen Rex!



 Ååååå, om ni visste vad jag älskar den här tjejen!! Hon har ett så underbart uttryck och är så mysig på alla sätt.
Min lilla Lilly!!
 Alma talar om för Rex vem som är drottning och däremed basta!
 Till slut så.......

Det blev en rätt så hyfsad bild.
Vi önskar er en riktigt skön helg.



4 kommentarer:

  1. Vilka oerhört fina bilder du tagit, vännen!
    Den på Rex på stubben var helt bedårande!! Ja, alla bilderna var fina! Nåt för hemsidan =)
    Skönt att ta en ledig söndag, trots allt. Det behöver du nog.
    De är så fina, dina frallor! Superfina och mysiga!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen! Ja det behövde jag en dag att bara vila och gosa med hundarna.
      Kramar!

      Radera
  2. Du tar jättefina bilder. Hundarna ser väldigt nöja ut

    Vad härligt med en promenad i skogen. Nu börjar man längta till svamp säsongen! / Elin thor

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! Ja nu längtar vi till svampen kommer!
      /Alexandra

      Radera