fredag 29 april 2016

Fredag igen

Ja då var det fredag igen. 
Yes!!
Hoppas på bar väder för jag har MASSOR med tomat, chili, paprika och auberginplantor som måste ut till växyhuset snart. Det är rena rama jungeln här inne :)

Annars knallar det på. Rex växer så det knakar. Han är verkligen välvinklad och med den lite längre ryggen och nosen tror jag mycket på honom, men det är lite tidigt att säga förmycket ännu, mycket händer med kroppen just nu.
Hur som helst är han jättesmidig och till min stora förskräckelse hoppar han upp eller slänger sig ut från soffan och stolar, är uppe på borden och kollar runt, inte rädd för något (medans matte är livrädd att han ska göra sig illa )
 Har frallarace som är helt crazy!! Också då är jag livrädd att han ska skada sig. Han har alltid glimten i ögat och är genomsnäll lilla prinsen.
Jag har börjat träna in lite tricks och det tycker han är kul (ÄLSKAR GODIS) Vi har lärt oss, sitt, ligg, stå, rulla runt och är pågång med höger vänster tass samt stanna kvar, så svårt för en valp med myror i byxorna :)

Det blev som vanligt en tur till skogs efter jobbet. Det bästa på hela dagen!











Ett tips. På Engelssons i Falkenberg (finns på nätet) har de kanonbra byxor för oss som håller på med hund till jättebra pris; 395 kr. De finns i massor med färger, och det bästa av allt, de finns i extra lång, normal och som jag måste ha korta (har alltid problem med att byxorna är för långa)
Mina kom idag och jag är supernöjd!

2 kommentarer:

  1. Vilken superfin header du har lagt in! Underbar bild på er!
    Njut av helgen nu och ta det lugnt.
    Kramen!

    SvaraRadera