lördag 2 april 2016

Promenad

Det blir en del koppelpromenader nu, dels för att Sonja inte ska springa lös för mycket och för att Rex inte ska gå för långt.

Det är bra för alla fyra att träna lite koppelpromenader, jag har ju mina oftast lösa så lite träning på det är inte fel.
Att gå med Alma, Lilly och Rex är inga problem men Sonja har alltid varit så knölig i kopplet. Inte när vi tränar tex rallylydnad, spår eller likande då är hon lugn men på promenader, hon har så höga förväntningar och tycker det är så kul speciellt om vi går mot skogen så hon far runt som ett tort skin, hit och dit, fram och tillbaka, ska alltid vara först. Har provat med allt men hon far omkring. Inte så mycket när hon är själv som när de andra är med. Vi brukar göra så att min man tar henne i koppel och jag de andra två numera tre, det funkar jättebra! 
Alltså när vi går tillsammans. Faktiskt lättare att gå med de tre andra ihop än Sonja själv:)Men jag går ju ofta med alla ensam så det har vi tränat på och nu funkar det riktigt bra :)
Alla fyra på promenad med matte <3


Hela gänget!!

2 kommentarer: