fredag 8 april 2016

Mysig eftermiddag

Ja då var den här veckan förbi :)
En berg och dalbana.

Inga valpar efter Sonja denna gången.
Nu är fokus på varför? 
Hon är en fantastisk hund så jag ska göra allt för att se till vad som har gjort att det inte blivit något!

Massor med behandlingar både massage och laser hela veckan.
Det är så kul att det går så bra med tanke på att jag inte har annonserat så mycket utan att det går från mun till mun.

Min kennelmentor åker från Nykvarn till mig (enkel resa 1.1/2 timme) flera gånger per månad för behandling av två av hennes hundar, det för mig betyder mycket!

Jag behandlar mest äldre hundar nu, men jag älskar den äldre hundens vishet, den kloka blicken och det gråa ansiktet, finns det något vackrare?
Det är också så kul att studera hur de "uppfostrar" de yngre hundarna. Har ni möjlighet så titta på kroppspelet, helt fantastiskt man lär sig massor!
 Här har vi snygga Kotten. Han är en hund med massor av intrigitet. Här är det på hans villkor. Det är så kul att jobba med hundar som han. Vinner man hans förtroende har man en vän för livet! Här är det magkänsla som gäller och inte vad som står i böckerna  :)


Men en sååå underbar hund!!
Det är bla hundar som Kotten som jag jobbar med när jag jobbar med problemhundar. När man når fram till en sådan hund är det ren kärlek!
 Kotten världens bästa matte som också är hundpsykolog.



 Rex tycker det är såååååå trååååkigt med fotografering!
:)
Men tillslut så....nja det blev ju någolunda :)


Här har vi Kenneldrottningen Kathinka och ursöta lilla Tulle!
Älskar Kathinkas kloka blick och hennes grå ansikte <3

Imorgon är det jobb igen, sista lördagen den här gången, skönt. Ibland är jag lite snabb att säga ja till saker, tycker det är så kul så jag säger ja och sedan kollar jag min kallender och ser att ....oj ingen ledig helg på flera månader. Söndagar har jag lyckats hålla fria.  Jag har lovat min familj att ta det lugnare på helgerna framöver.....
Undrar om jag lyckas?!

2 kommentarer:

  1. Vilka fina hundar som fått njuta av massage hos dig!! Kotten är en charmkille!
    Kul att kennelmamman med vovvar kommer till dig och får njuta av massage. Gamla vovvar förtjänar att tas om hand.
    Så söta dina hundar är. Uppställda på rad! Vilken lycka att ha en sån fin flock
    Tat lugnt i helgen och rå om dig själv och familjen
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja gamla hundar är bland det vackraste som finns!!
      Kram

      Radera