måndag 6 juni 2016

Plötsligt händer det!

Oj, oj, oj, vilken helg det blev!!
Sonja började löpa och när hon löper är det bråttom ska ni veta. Hon är inte som alla andra utan när hon löper så går det undan. Hon började ställa upp sig redan på lördagen så iväg med henne till Örebra för en date med snygg Torsten. De fann varandar direkt. Det blev en mysig eftermiddag i Inger och Lennarts trädgård. Fika och fralla prat medans Torsten och Sonja umgicks flitigt. Tyvärr blev det ingen hängning men väl flera bra parningar.

Kom hem på eftermiddagen. Lilly har varit lite låg men jag tänkte att det är värmen.....Lilla prinsessan sitter på golvet och tittar på mig med sorgsna ögon, ställer sig upp och där är en blodpöl.  Japp lilla söta Lilly löper också.
Jag hade packat bilen för en utställning med Lilly och Rex i Norrköping på söndagen men det var bara att ställa in. Man får ställa ut en tik som löper men ofta så mår tiken lite kymigt ( vet ju hur det kan kännas) så de har det bättre hemma tycker jag. Så det blev ingen utställning men väl en tur till Örebro igen. Sonja och Torsten hade det mysigt men ingen hängning denna gången heller men några bra parningar iallafall. Tiken kan mycket väl bli dräktig ändå men Sonja är Sonja så jag tror inte det blev något. Nu är hon redan ur höglöp så ja vi får se hur det blir :)

Ja och så har vi Lilly då som vi ska para snart. 

Tänk vad det kan ändras fort. I Torsdags såg jag fram mot en hyfsat lugn helg med bara en utställning, men så helt plötsligt blev det galet mycket att göra istället :)
Skönt att vi har haft så underbart väder ändå så lite pyssel i trädgården har det blivit också.
Jag har inte hunnit med några längre promenader inte heller har jag tagit några bilder så jag får väl bjuda på några gamla :)
Lite valpbilder på Lilly och Hazel!








2 kommentarer:

  1. Spännande tider!! Håller verkligen tummarna! Hoppas Sonja och Torsten får småttingar om ett par månader. Vore så kul!
    Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja nu får vi hålla tummarna!!
      Kramar!

      Radera