onsdag 22 juni 2016

Huggorm....

Det finns en sak som jag är rädd för, jag menar riktigt rädd.
Och det är ormar, jag vet att det är irrationellt, att de är räddare för mig än jag för dom mm, men det hjälper inte!
Lite konstigt kan tyckas då jag traskar runt i skogen var och varannan dag....men ni ska veta att jag har storstövlarna på :)

En gång har jag övervunnit min rädsla och det var för 6 år sedan när vi var på Gran Canaria. 
Det var ett uppträdande med olika STORA ormar. Efter uppträdandet fick man komma fram och hålla i ormarna. Det ville ju såklart sonen göra......Till saken hör att min man är ännu mer rädd för ormar än vad jag är.
Ja vad skulle jag göra, bara att traska fram klappa på ormen och helt plötsligt hänger en JÄTTE orm på mina axlar, shit va rädd jag var men höll god min inför min son!!
OK de är inte kalla och fuktiga utan varma och torra. 
Men det är skillnad att springa på dom när man är ute med hundarna!

Jag tog en prommis med alla fyra på förmiddagen i dag innan det blev för varm.
Vi gick på grusvägen och helt plötsligt ligger en jättestor hundskit mitt på vägen.....

Hmmm, nej ingen hundskit utan en huggorm som ligger och solar.
Som tur var hade jag alla fyra kopplade. Vi höll ju på att kliva på "skiten"
Jag såg inte att det var en orm förrän vi passerade.
Oj va rädd jag blev!!
Jag blev alldeles skakis och kallsvettig.
Till saken hör att vi måste gå samma väg tillbaka om vi inte skulle gå runt halva Lindesberg vilket jag efter ca 2 veckor i sängen med ett konstigt virus inte hade fixat!
På väg tillbaka var jag på helspänn. Bad en stilla bön att tonårsfrallan Rex skulle sköta sig och gå bakom mig.
Alla fyra kände av min rädsla och gick snällt bakom mig men ormen var ju såklart borta :)

Det blev en skön prommenad i solen efter som sagt nästan 2 veckor mer eller minder i säng. Lilly och Sonja fick gå i koppel medans tonåringen Rex och mamma mu Alma fick springa lösa ett tag.

Ännu så länge är det alldeles för tidigt att se något men man håller tummarna för bebisar i slutet av sommaren!




 Rex är så rolig; jag är inte trött!!
Ska bara vila ögonen lite....
Har skördat min första paprika från växthuset, mums!!

2 kommentarer:

  1. Är nog helt rätt att ha lite rspekt för just huggormarna. Jag går också kroken, även om jag inte är rädd för själva åsynen av ormar. Vill helst undvika att behöva ta hunden till veterinären, bara....
    Men det är inget djur jag skulle skaffa som sällskap eller så. Nej, då känns hundarna lagom farliga och skräckinjagande =)
    Hoppas verkligen på valpisar! Hoppas, hoppas
    Kram på er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha eller hur!!
      Ja nu hoppas vi på bebisar här med :)
      Kram!

      Radera