söndag 13 mars 2016

Utställning i Strängnäs

Hahaha, ja som sagt jag skulle nog ha kollat upp domaren innan!

Det var ca 50 frallor och jag kan säga att det var bara en handfull som fick excellent.
Det flesta fick ,till allas stora förvåning, Very Good.
Ok, då får man ju vara jätteglad för det :)
Lilly fick Very Good. Hon betedde sig precis som jag räknat med. Väldigt glad i alla människor och hundar liiiite minder kul att vara i ringen. Men hon har flera excellent och hon är inte så mycket utställd som de andra två damerna.
Det är hård konkurrens i frallaringen så jag är jättestolt över henne!!
Till domarens fördel kan man väl säga att han var väldigt noga med andning och knipta näsborrar. Flera fick nedslag på det men inte Lilly, yes!!
Jag vet att det domarna har fått extra tillsägelse att just kolla det med tanke på alla skriverier.
Det är en svår fråga det där, allt är inte svart eller vitt. Det handlar inte bara om lång eller kort nos som man gärna vill tro tyvärr. Men visst är det bar att det nu är pågång att inte bara premiera de som har kortast nos men som sagt andning har inte bara med kort eller lång nos att göra, antomin spelar stor roll, hur nos och gom är.
Nu tänker jag inte grotta ner mig i nosar idag det tar vi en annan dag :)

Hur som helst så var det en riktigt trevlig dag. Jag träffade flera trevliga frallamänniskor.
Dagen avlutades med mellomys framför TV:n hela familjen......
Måste nog köpa en större soffa för tjejerna tar upp typ hela soffan.

Idag har vi strosat runt i skogen och sedan bara tagit det lugnt.
Ha en riktigt skön söndag!!

 Några av unghundstikarna. Roligt att alla gula hamnade brevid varandra :)




2 kommentarer:

  1. Ärs, de där domarna.... Haha! Vi vet ju att vi har de snyggaste och bästa hundarna ändå.
    Massvis med gulingar på rad! =)
    Kram på er!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa snyggaste tjejerna <3
      Kramar!!

      Radera