söndag 6 mars 2016

Söndag igen!

Känns som det bara är måndag och söndag. Var tar veckorna vägen?

Igår jobbade jag lite extra sedan kom min bror med familj och min kära far på lite "förtidig" födelsedagsfirande.
Jag fyller ju 25år på tisdag ;)
Eller nej inte riktigt 25 kanske men jag känner mig som 25.

Ett annat intresse jag har är ju trädgård.
Älskar rosor, har ca 15 olika sorter i min trädgård och det blir fler för varje år.
Jag tycker också om att driva upp olika grönsaker, som tomater, chili, aubergin, paprika mm.
En dröm jag har haft länge är att ha ett eget växthus och i höstas fick jag ett! Det är inte monterat ännu, men så jag längtar.
Det är väldigt mediterande att gå i trädgården bland rosorna och rensa lite, och doften underbar!!
Vi bodde utanför Kalmar i drygt 1 år. Där är det zon ett så allt växer så det knakar. Har aldrig haft så fina tomater, chili och paprika mm som då. Till och med melon drev jag upp! Tänk om man kan fixa det i växthuset i år, vore fantastiskt.
Hur som helst så fick jag massor med bra att ha saker till trädgården och växthuset av min fina familj!!

Idag klev jag upp tidigt för ända sedan vi flyttade från Färnäs utanför Mora när jag var 14år har jag alltid första söndagen i Mars tittat på starten av vasaloppet, så även i år. Jag sitter där med en kaffekopp och en macka oftas helt själv förutom hundarna förstås och njuter. Har faktiskt åkt lilla vasaloppet och en del av öppet spår. Kan bekräfta att backen i början inte är att leka med :)
Efter starten en snabb prommis med tjejerna som förövrigt var trötta från igår och sedan platerade jag om mina plantor och fortsatte titta på vasaloppet samtidigt. Mycket praktiskt att ha plantorna i TV rummet :)




Nu är vi inne i Mars månad så snart är våren här. På tal om det så såg jag några svanar komma flygande igår!!

2 kommentarer:

  1. Ja tänk att det snart är vår!! Fantastiskt! Vad kul med växthuset!
    Skickar en kram tvärs över stan!
    Kraaam

    SvaraRadera