onsdag 26 november 2014

Sonja 2 år!!

Igår fyllde Sonja 2 år!!
Hjälp va tiden går fort, tyckte nyss vi hämtade henne mitt i smällkalla vintern.
Det snöade och var jättehalt när vi for iväg upp till Nykvarn från Kalmar där vi bodde då.
4 timmar enkel resa, men det var det helt klart värt!!

Jag masserade en av mina projekthundar igår med.
Hugo är en blandras amstaff/rottis mycket energi där!!
Det verkar som jag har fått en del hundar som inte vill att man tar i dem det första man gör så även här var det tålamod som gällde.
Jag tog god tid på mig och bara satt och lät honom kolla in mig. Han var framme och gjorde lekinviter, pratade (som rottisar gör och det kan låta mycket) pussade och slickade mig i ansiktet och håret men jag väntade och väntade.....Tillslut kom han helt spontant fram och la sig vid min sida precis som Millie gjorde. Matte blev mycket förvånad för det gör han aldrig, kul!!!

Redan nästa vecka är det dax för delkurs nr 2, det ser jag fram emot men det är jättesvårt med de latinska namnen på alla muskler. Vet inte hur jag ska få de att fastna i min hjärna man måste ju som sagt kunna stava alla namnen med....hjälp...
Men det löser sig nog.

Lite bilder på Sonja som valp.
Visst är hon söt!! <3











4 kommentarer:

  1. Grattis Sonja! Du är charmig som få. Nospussar hälsas från Lydia och Lystra.
    Krama matte från mig

    SvaraRadera
  2. Åh så söt, nu som då! ❤️Goa Sonja! Härlig bild när hon ligger intill Alma❤️Kram på er!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna visst är hon för go lilla Sonja <3
    Kram

    SvaraRadera
  4. Sonja tackar Lydia och Lystra :)
    Matte kramar tillbaka!!

    SvaraRadera