söndag 16 november 2014

Helgen

Oj va fort den här helgen gick!!
I Fredags kom Sonja tillbaka hem efter parningen.
Vi får se om det togs sig eller inte.

Igår var vi på Mariebergs köpcentrum och Ikea så då försvann den Lördagen.

Jag och maken tog en promenad i skogen idag och plockade kantareller både gula och trattisar den 16 November det är inte klokt.
Tjejerna var såklart med. Sonja fick ha långlina på eftersom hon löper men hon fick vara lös en liten stund när vi körde godissök i mossan:)
Sedan har jag pluggat latinska namn på musklerna....Det är inte lätt!! Jag har kommit med på delkurs nr 2 på massageutbildningen som går nu i början av december så nu ska jag börja massera hundar i utbildningssyfte. 
Minst 30 hundar fördelade på 80 massagetimmar ska jag få ihop innan utbildningens slut.
Det är verkligen så kul!!!

Det verkar som alla valparna ömsar tänder för fullt :)
Här om dagen fick jag ett sms från Liv som hade tappat en hörntand. Idag satt jag med Lilly i knät och vickade loss en hörntand i överkäken precis när den lossnade plingade det i telefonen, ett sms från Ebbot som också håller på att få nya fina tänder.

 Här gick det liiite för fort!! :)
 Mor och dotter <3
 Vackre Sonja, som jag saknade henne när hon var borta <3
 Godissök...
 Vet inte riktigt vad Alma håller på med?! :)
 Det blir en kantarellmacka ikväll!!
En liten valpmjölkis.....

4 kommentarer:

  1. Skönt att Sonja är hemma igen! Hoppas hoppas! Åh va spännande!!❤️ ja här tappas det tänder för fullt, har hittat 4 st! Helt otroligt. Hittade inte en enda när Mats tappade sina, så det är så kul! Men det luktar lite unket i munnen på Liv? Helt normalt antar pga bytet av tänder? Härliga bilder som vanligt! Spec på Alma, hihi!!!! Kram kram och njut av svampen, mmmm....

    SvaraRadera
  2. Åh, vad skönt att ha Sonja tillbaka. Måste vara tufft att lämna bort henne en hel vecka!
    Jag kan faktiskt inte tänka mig hur det är att lämna bort dem. Har ju aldrig gjort det.
    Kram på er, mina fina vänner!

    SvaraRadera
  3. Tack Anna!! Kantarellmackan smakade mums!!

    SvaraRadera
  4. Ja det blev en lång vistelse för Sonja men nu är hon hemma igen :) Jag har fullt förtroende för Marianne och skulle aldrig lämna henne eller någon av mina tjejer till någon som jag inte kände förtroende för!! Kramar!!

    SvaraRadera