lördag 14 maj 2016

Utställning i spöregn

Vaknade i natt av att det spöregnade.
Nej tänkte jag bara det inte gör det imorgon.
Men när vi vaknade så spöregnade det fortfarande.

Ja ja bara att packa bilen och åka, som tur är så är det bara 3,5 mil till Kvinnersta där utställningen var.
Lilly tittade på mig som om hon tänkte; du måste skämta med mig matte ska vi åka i det här vädret?!

Vi kom fram stax efter kl 10.00
Jag hade räknat med att vi skulle gå in i ringen runt ca 11,30 men vi kom inte in förrän kl 14.15... Japp ni läste rätt!!
Det blev en lång väntan i kylan och regnet.
Svårt att tro att det för ca en vecka sedan var +26grader varmt och sol!

Jag är så glad att min kära man sa till mig att beställa ett litet smidigt utställningstält. Själv tyckte jag det var lite onödigt då jag faktiskt har ett men det är bökigt att sätta upp speciellt om man är själv. Men idag var jag verkligen glad att han sa till mig att köpa det!

Efter en VÄLDIGT lång väntan var det äntligen dax för Rex att debutera i ringen 5,5 månad gamal i regn och kyla.
Han spatserade in och visade sig jättefint, ja förutom när han tvärnitade två gånger när vi sprang runt i ringen :)
Men med lite godis av matte och en lockande domare så fick vi igång honom igen :)
Han charmade tillslut till sig ett HP och BIR valp!!

Så var det dax för fina rara Lilly men hon hade ruttnat toltal nu och visade sig inte, trots det fick hon faktiskt HP och blev BIM. Helt rätt dömt av domaren, även om Lilly kanske är bättre så visade hon sig inte bra idag och domaren dömer som hunden ser ut idag, så är det. Jag förstår Lilly, jag hade också ruttnat vid det här laget :)

Det var många som kom fram och tyckte Lilly och Rex var så fina och trevliga, det värmde i hjärtat, tack alla ni!!


In med Rex i gruppen. 6 valpar deltog så jag hade faktiskt inga förhoppningar alls med tanke på vädret och vad vi tävlade mot;
Bichon havanais, cavaljer king charles spaniel, chihuahua, chinese crested dog och löwchen.
Men lillprinsen gick in och var så duktig och snygg att han blev BIG valp 2!!!!
BIG 1 valp belv en jättefin Bichon havanais.
Så enormt stolt över honom att visa sig så bra i spöregn, kyla och att vi hade varit där sedan kl 10.00 och nu var kl ca 15.00!!

Jag har ställt Lilly som valp i Kumla för domare Pernilla Hallgren. Hon blev BIR  valp med HP då. Jag tycker mycket om Pernilla som domare hon är jättefin med hundarna och talar om hur hon tänker det gillar jag.

Tyvärr så blev det inga bilder på Lilly eftersom kära maken hade fullt upp med att hålla koll på en helgalen Rex som bara ville följa med Lilly och matte in i ringen :)
Nästa gång blir det bilder på Lilly med hoppas jag!
 Väldigt glad över det nya tältet! Så kallt att man måste ha vantar!
 I väntans tider.


 Tvärnit men med en lockande domare och lite godis kan man väl springa lite till:)



 Tävlar om BIR valp.
 En väldigt glad matte!
 I BIG valp ringen


 Rex och den söta Bichion havanaisen.
 En galet stolt matte och en mycket förvånad valp!!
 Av någon anledning är HP rosetterna gula men fina tycker jag!
Nu har vi tinat upp, ätit pizza och inväntar eurovision song contest 2016.
Sonen har 2 kompisar här som ska sova över så det är fullt hus :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar