måndag 30 maj 2016

Kurs i medicinsk laser

I helgen var jag i Stockholm på en fördjupningskurs i medicinsk laser på häst och hund.

Det var en av de bästa kurserna jag har gått på faktiskt. Helt suverän!
Jag var såld på laser innan jag åkte dit men nu är jag riktigt insnöad, på ett positivt sätt :)

På förmiddagarna var det teori, på lördag eftermiddag lasrade vi hästar och på söndag em var det hundar.
En av lärarna är häst och hundkiropraktor (från början humankiropraktor) Hon jobbar bland annat i Tyskland.
Helt fantastisk människa! Ni skulle ha varit där och sett henne jobba med hästarna och hundarna både med lasern och när hon rätade till kropparna.
Vilken skillnad det blev på en gång.
Det häftiga med att jobba med djuren är ju att de inte ljuger, det du ser är fakta och jag lovar att det var en stor skillnad! 


Titta på bilderna på schäfern som jag ger laser. Hon är 4 år och håller på med IPO, så ryggen, nacken och bogen var spända. Först håller hon huvudet spänt upp, ju mer jag behadlar dessto mer åker huvudet ner och tillslut börjar hon slicka sig om munnen. Till och med jag fick en puss i slutet. Den här hunden är lite avvaktande mot människor så en puss av henne är bra betyg :)
Efter hon fått en behandling av kiropraktorn också hade blicken i ögonen och hennes hållning ändrats helt. 



Och här är en häst som får behandling.
Han har fått laser först innan kiropraktor ger si behandling.



Också han var helt lugn efteråt.
ja det var några av våra patienter :)

Jag var inte hemma förrän kl 23,00 igår och sedan var jag uppe redan kl 05,45 i morse så jag är lite slut i huvudet, så nu blir det att krypa ner i bingen snart :)

3 kommentarer: