söndag 22 maj 2016

Söndag

Då var det söndageftermiddag igen.
I helgen har jag pysslat i trädgården och växthuset.
Jag har tränat med Rex lite också. Han svara jättebra på lek som belöning det tycker jag är kul :) Nu lägger man grunden för all träning så det är bra att man kan använda sig av olika belöningar.

Har även varit en sväng till IKEA för vi renoverar sonens rum och behövde lite saker till hans rum. Väl där köpte jag en "tunnel" till hundarna och tog en sväng in på Hööks för att köpa en träning/utställningssväska. Hööks har verkligen bra priser på vissa saker.

Rex som ju är valp och nyfiken på allt tyckte det var såååå spännande med tunneln, de andra tyckte väl den var sådär.

Har också haft en massagehund, vackra Bell, huskyn som jag har skrivit om förut. Jag lovar när hon tittar på mig med sina underbara ögon så ser hon rakt in i själen!

 Vackra Bell! 
Det är hon som var hos en annan massör men den massören fick inte ta i henne. Här känner hon sig trygg och jag har masserat henne från första gången. Så är det ibland precis som med människor så går hundarna inte ihop med alla människor. Jag kommer säkert också ha hundar någon gång som inte vill att jag tar i dem. Det har ännu inte hänt varken när jag har masserat eller när jag jobbat med problemhundar men det har hänt att jag inte kan göra en hel massage första gånen för hunden måste känna av mig först och det är helt ok. Det viktiga är att se hundens behov och ALDRIG tvinga dig på en hund. Vill de inte då tar vi det en annan dag.
Tar man det i deras takt så vinner man massor!
 Dagens inköp :)


 Ja roligt hade vi alla fyra!!

Rex brukar komma med matskålen när han är sugen, visst är han söt <3
Ursäkta matte men får man käk här eller ska man svälta ihjäl?!

2 kommentarer:

  1. Vilken fin träningsväska! En sån har jag letar. Kanske också ska åka dit.
    Söta Rex! Så charmigt att komma med matskålen sådär. Älskar hundar som kommunicerar sådär tydligt. Det är så charmigt!
    Du är så duktig med massagehundarna och jag förstår att de litar på dig! Du är rätt kvinna på rätt plats. Utan tvekan!
    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!! Väskan är toppen.
      Rex brukar tala om vad han tycker, tänker och vill :)
      Kramar

      Radera