fredag 13 maj 2016

Fredag

Ja då var det fredag igen.

Vecka flög återigen förbi i en rasande fart :)

I onsdags var ju jag och Rex på valpkurs.
Det gick över förväntan. Rex skötte sig hyfsat bra trots alla störningar. Det var Lindesjön runt som är ett evenemag för alla företag i Lindesberg. De är lite som en "marknad" där man kan visa upp sig och sitt företag. Man går runt Lindesjön och företagen har sina platser runt sjön. Jättekul ide!!
Ja som ni förstår så var det fullt med folk på stan och där vi hade kurs.
Det var folk som gick eller cyklade förbi, de gick förbi hundar, helt plötsligt kom det två hästar traskande och ja som grädde på moset så bestämde sig två barn att de skulle kasta frisbee precis brevid oss.
Men det gick jättebra!

Vi var 6 st valpar av olika slag och ja Rex var nog den som tog för sig mest. Han älskar allt och alla och visar det med en sprudlande glädje!! Fram till alla som visade minsta intresse och även de som inte visade intresse just då, men visst kan man väl omvända alla att älska mig är hans motto.......och ja han lyckas :)

Det är så roligt tycker jag att det är samma upplägg och inlärningsteknik på kurserna nu som det jag fick lära mig när jag läste till instuktör hos Anders Hallgren -94. Det tycker jag står för att den såkallade mjuka ideologin med positiv förstärkning är rätt sätt att lära på,  för mig finns inget annat, det är rätt för mig. 
Ny eller gammal instruktör spelar ingen roll det är tajming, känsla och att se de olika "teamen" (hund och matte/husse) som räknas. 
Samma med "hundägandet" oerfaren eller erfaren spelar ingen roll det är kärlek, empati, samspel och känsla som gör ett liv med hund så underbart!
Och man lär sig alltid något nytt, det är det som är så stimulerande.

Ikväll har jag haft en massagehund.
Badat 4 frallor, för som sagt badar jag en kan jag lika gärna ta alla :)
Imorgon ska jag ställa ut Rex på sin första utställning. En liten inoff utställning i Örebro.
Jag har anmält Lilly också mest som stöd för Rex.
Jag tycker det är bra att börja med små inoff utställningar med valpar som träning. Det är ofta lugnare och en trevlig stämning runt ringen dessutom är det inte lika dyrt :)

Nu sitter jag i soffan med 4 nybadade sovande frallor brevid mig.

Lite bilder i väntan på kurstart....Inte de roligaste bilderna....


Matte.......hallå vad gör vi här?

2 kommentarer:

  1. Sötnosen!!
    Kul med kursen! Jag skulle också vilja gå kurs för min egen skull igen. Inte bara hålla kurs.
    Det var snart ett helt år sedan. Börjar va dax snart.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är faktiskt nyttigt att göra ibland :)
      Kram!

      Radera