söndag 9 mars 2014

Våren!!!

Vilken härlig dag. Nu är det vår i luften, som jag har längtat!!!

Tänk om man kunde stanna tiden en liten stund nu och bara njuta. Man hinner ju inte med, jag vill kunna bara stanna upp nu och bara vara. Jag älskar våren med ljuset och värmen. Kunna vara i trädgården och ta långa promenader i skogen. 

Det är måndag i morgon igen med allt vad det innebär med jobb och skola mm.
Men det har varit en underbar helg och jag tror tjejerna har fått lite vårkänslor de med, de busade runt i vattenpölen som galningar idag :)

Nu är all snö borta i skogen!!







 Titta på Sonjas lekinvit :)

Ja och så var det dax att plocka den första fästingen. Fy va äckliga de är!!
Sedan lite fix i rabatten medans tjejerna myste i solen.

Ha en bra vecka!!

3 kommentarer:

  1. Vaaa??? En fästing!!!!! Redan?!?
    Fy, vad äckligt!

    SvaraRadera
  2. Visst är de äckliga!!
    Har läst att de små äcklen klara ner till 5 minus grader.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tvi vale!!!
      Lydia har blivit biten av nåt i nacken idag, men inget sitter kvar. Urs, vad jag är nojjig! Oroar mig för sjukdomar och smitta...
      Nåja, insekter måste väl också få leva...

      Radera