fredag 21 mars 2014

Vår igen

Jaaa, vår igen!!!

I förrgår vräkte snön ner och nu är den borta, snacka om Aprilväder i Mars :)

Vi tog en jätteskön promenad idag. Tjejerna for runt som vanligt i skogen!
På eftermiddagen tränade vi lite kontakt och stadga.

Min vän Therese är på väg till Göteborg för sin första delkurs, hon ska läsa till hundinstruktör på Hundens Hus. Jag är så nyfiken på att höra hur det är. Jag läste ju till instruktör och hundpsykolog i början av 1990 för Anders Hallgran, så det ska bli så spännande att följa. Hon kommer att ha en fantastisk helg!!
Ni kan följa hennes fina blogg på 
http://hund-lycka.blogspot.se/

Imorgon är det dax för en "problemhund" igen.
Tror det blir lite att jobba med, ska bli kul. Jag tycker om när man måste tänka till. Det är en sådan glädje att få vara med om när det lyckas och hunden mår bra igen, tyvärr är det inte alltid så :(  
Men som tur är är det oftast så att det blir bra i slutet!!

Lite bilder från promenaden idag.
Vet ni...jag har ju alltid med antingen min mobil eller min lilla kamera när jag är ute i skogen....men igår glömde jag båda och såklart så står det två jättefina rådjur ca 15 meter ifrån oss när vi är på väg hem, de bara står och tittar på oss, typiskt :)
Man kan inte tro att det var 10 cm snö igår....










Trevlig kväll!!!

2 kommentarer:

  1. Alltså, den skogen ser ju helt trolsk ut! Så oerhört lummigt och fint!
    Tack för fina ord om bloggen! Nu finns lite bilder där, ifrån första skoldagen!
    Hoppas problemhundskonsulteringen gick bra!
    Stor kram!

    SvaraRadera
  2. Visst är skogen fin!!
    Ska gå in och kika på dina bilder.
    Kör försiktigt hem!!
    Kramar!

    SvaraRadera