torsdag 6 mars 2014

Träning i skogen

Sonja börjar ta sig lite för stora friheter i skogen. De sista veckorna har det blivit lite si och så med träningen pga. sjukdom, kurser och problemhundsträning.
Alma fixar det utan några problem. Sonja däremot har ju mer motor och behöver mer stimulans för att må bra. Det brukar visa sig genom att hon tar större svängar än vad jag tycker är ok i skogen, vill gärna ha lite uppsikt på dem när vi är ute och de är lösa.
Så idag var det dax att köra lite busig matte. Det går ut på att går hundarna åt ett håll så går jag åt andra, jag gömmer mig bakom träd och buskar eller helt enkelt byte riktning. Detta gör att hundarna måste hålla koll på mig istället för tvärt om. Funkar jättebra!!
Alma håller stenkoll på mig och i slutet gör Sonja det med. Hon vill ju inte bli ensam!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar