söndag 2 april 2017

Helg, trim, klipp och bad

Jag har verkligen hunnit med massor i helgen!
Men allt har sitt pris och igår lördag somnade jag kl 21,00. Japp sov som en stock redan kl 21.00!!
Nu behövde jag nog det och ja det var väldigt skönt 😊

Igår så trimmade jag en Basenji, nämligen Millie som jag har skrivit om förut här i bloggen. Jag trimmade inte som man trimmar tex en Jack Russel utan mer att trimma massor med underull vilket inte syns så mycket på bilderna jag tog men i verkligheten syns det massor på hunden. Det tar faktiskt ett bra tag att få loss all underull från en basenji. 
När Millie gått hem och jag ändå höll på att fixa nere i mitt lilla kryp in så tänkte jag att jag lika gärna kan ta mina med och fixa klor och dra av dom lite med för nu fäller dom alla tre som galningar.
Det är så kul att se mina hundar när de kommer ner i mitt lilla kryp in, där jag har haft både massage/laserbehandlingar och bad/trimhundar. För även om jag är väldigt noga med hygienen ( är ju tandsköterska 😉 )
Så luktar det så gott av allt från golv till tak och t.o.m kopplet till galgen på trimbordet. Både Alma, Lilly och Rex tyckte det var spännande!
  Millie före och efter, visst är hon fin 💗

 Rex tycker han stryps medans Lilly är lite fundersam över vem som har varit där förut.

 Rex har hoppat upp på bord nr 2 och kollar av läget medans Alma utforskar kopplet på bord 1.


Idag då....jo men idag har jag badat och klippt min underbara kompis ( säger man kompis när man är 46 år.....ok min underbara vännina sedan nästan 30 år....shit det lät gammalt 😅 ) Jaja vi har hållit ihop  sedan slutet på 1980 talet 💖
Hur som helst så har jag badat och klippt Fia, Åsas rara schnauzer . Hon såg ut som ett troll när hon kom men jag tycker nog jag fick till henne rätt så bra 😊
Klippte mig själv i fingret för första gången.......och ja saxen var jäkligt vass!!



Fina Fia 💖
En skön vecka önskar vi er alla!!

2 kommentarer:

  1. Vilken hund-helg du haft! Du jobbar verkligen stenhårt!!
    Snyggt blir det också! Vad duktig du är!
    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vännen!!
      Ja som sagt så får jag väl försöka ta det lugnare ett tag.
      Kramar!!

      Radera