torsdag 13 april 2017

Tädgårdsmästare på besök

När jag fyllde år fick jag ett presentkort av min man och son som innehöll ett besök av en trädgårdsmästare från Plantmarknaden i Lindesberg. Trädgårdsmästaren skulle komma hit och gå igenom vår trädgård och ge tips.
Jag älskar ju att hålla på i trädgården och växthuset men ibland blir man hemmablind och behöver lite tips.
Jag blev så glad, en perfekt present!!

Och i tisdags var hon här, vilken rolig eftermiddag det blev!
Jag fick så många nya tips så nu är jag supertaggad.

Har inte bokat något i helgen.....inte ens en liten hund för behandling 😉

Tänkte hålla på i trädgården, men nu verkar det som om vädret inte ska vara det bästa här tyvärr.....
Nåja jag får väl hålla på inne med mina plantor för som vanligt har jag planterat lite för tidigt för här växer det så det knakar!!
Tomater i massor, chili, paprika och melon mm trängs i fönstret 😊
De behöver planteras om igen och de skulle nog må bra av att komma ut i växthuset på dagarna men det är lite för kallt ännu.

Och mitt citronträd blommar som bara den.
Ni skulle känna dofter, helt fantastisk!!
För några år sedan var jag i Rom på våren när citrusen blommade. 
Hela Rom doftade citrus, underbart .

 Citronen blommar och doftar ljuvligt!!


Tomat, chili, paprika, melon mm.

Jag önskar er alla en riktigt skön Påskhelg!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar