söndag 23 april 2017

Trädgårdspyssel, trim, bad och klipp

Helgen har jag tillbringat i trädgården, skogen och i mitt lilla krypin.

Jag har trimmat en jättesöt Borderterrier Spencer, fortsatt att fixa till taxen Wille som nu är klar, badat och klippt ner brorsans lilla pudel Ninja som var tovig änd in på kroppen. Det blir lätt så om man inte håller efter men nu får hon komma till mig var 6:e vecka för en liten SPA dag......vet inte om hon tycker det är så SPA mysigt 😉
Passade på att skära mig på saxen igen......nu lär jag väl inte göra det igen hoppas jag.....shit de är vassa frissörsaxar!!

Ja så har jag ju varit i skogen med mina små raringar såklart.
Och fixat i trädgården. Maken har fixat till en uteplats och jag har städat och skrubbat växthuset så det är klart när det väl är dax för alla mina plantor att få flytta ut. Det skulle de redan ha gjort men det är alldeles för kallt ännu.

Först lite före och efterbilder på Spencer som jag ryckte med mina händer och krita ( hela hunden)
Efter är det Ninja före, efterbilder och lite av hennes tovor. När det blir tovmattor är det tyvärr bara att klippa ner men det växer ju som tur är ut igen och då får man se till att vara där med kam och karda!







Nu väntar en ny vecka med massor av jobb. Tänk nästa helg är det Valborg....vart tog den här våren vägen?!

2 kommentarer:

  1. Du är ju så fantastiskt duktig!! Man kan knappt tro att det är samma hundar!
    Och vilket tålamod du har! Det blir många timmar trim och klipp. Helt otroligt att du orkar jobba så mycket som du gör! Du är en arbetsmyra!
    Skickar en stor kram genom cybern
    Må så gott

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack finaste vännen!! Ja det blir några timmar nere i mitt lilla krypin, men jag tycker det är såååå fantastiskt kul :)
      Kramar!!

      Radera