söndag 30 april 2017

Våren är här!! Sköna Maj välkommen!!

Valborg, sista April= våren är här......eller?
Jo idag kom våren!
Jag har haft en fantastiskt helg!

Igår var det lite si och så med värmen och våren.
Men jag fick min värme genom att få bada och klippa en shappendoes och en collie. Jag och hundarnas matte hade en jättefin dag ihop, massor med hundprat under tiden som jag badade och klippte Ocean och Marin.
Ocean är nu 9 månader, värsta tovåldern....Nu blandas valppäls med vuxenpäls och det växer ihop och bildar en matta, typ deadlockstovor. Har de fått fäste är det bara att klippa ner tyvärr, men det blir bättre, jag lovar!!
Men man behöver kamma, massor, glöm inte det under den här tiden.
Collien Marin var så go. Jag jobbade ju på en colliekennel i tonåren så mitt hjärta her en liten extra plats för collie.

Idag Valborg, sista April....Sköna Maj Välkommen!!!
Börjar dagen med en god frukost efter det en skön morgonpromenad med hundarna i skogen. Därefter kl 10.00 kommer en ny "kund" springer spanieln Stephie blev badad och fixad
Åååå där blev jag nog lite kär, vilken hund!
 12 år, så mycket kärlek och visdom 😍

Efter det en tripp till Plantmarknaden och Willys för lite inköp sedan trädgårdsarbete för hela slanten. Sonen köpte en forboll till "SlatanRex" som höll typ 10 minuter, men kul hade han Rexen!
Maken har gjort en ny "Vinhörna" i trädgården där vi kan sitta och mysa i solen och det bästa är att hundarna kan vara med, den invigde vi med ett glas rose´på eftermiddagen i strålande sol!!
Den delen av trädgården har varit en skräcksyn av ogräs och tistlar😱
Men nu så mysig!
Grillmiddag och kortspel, där jag åkte på pisk....hmmmm tror killarna fuskade....

Förs ut Ocean sedan Marin därefter Stephie, för och efter bad och klipp och sist (eller ja sist är ju vår nya fina myshörna) SlatanRex 😜
















Trevlig valborg!!

2 kommentarer:

  1. Vilken mysig liten trädgårdshörna! Ni är så flitiga!
    Ja, och inte har du legat på latsidan med hunderiet heller! Tänk, den där Ocean tycks jag känna igen! Fast det blev en helt annan hund sedan matte och sen du varit på med saxen.
    Ha en riktigt trevlig fortsättning på helgen. Den är ju faktiskt inte slut än! Härligt!!
    Kram ,kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja det blev en ny hund.....en tovfri en :)
      Kram!!

      Radera