lördag 8 april 2017

En veckas vila

Jag har jobbat massor, jag tycker det är så kul att få jobba med mitt intresse, hundarna!

Fast ibland blir det kanske lite för mycket....även om jag inte känner så, jag tycker det är såååååå kul!

Men i söndags kväll efter en hektisk helg. Jag hade skrivit klart inlägget här på bloggen. Nu hade jag gjort allt som jag skulle. Tog en lång varm dusch. Klev ur duschen och då började det susa i mina öron, känner igen känslan då jag har lågt blodtryck ( Förutom en gång för något år sedan då jag visst hade högt blodtryck?!) och har svimmat några gånger i min ungdom. Jag tänkte att det är bäst jag sätter mig och ska precis sätta mig på toalettstolen när allt börjar snurra och jag tuppar av, dunkar huvudet i handfatet. Slår upp ett sår rätt över pannan från hårfästet till ögonbrynet. Blodet sprutar, det är blod överallt ( det blöder mycket när man slår i pannan) In på akuten, sydd ordination vila av läkaren. Två jättetrevliga ST läkare, en på medicin och en från plastik. Känner så för dessa ST läkare som gör allt de kan och får ta alla pass som inga andra vill ha ( vet hur det är för ST läkare från mina år på Käkkirurgen) En eloge till alla ST läkare 💜
Diagnos; Blodtrycksfall, ja de sa något fint namn på latin men det kommer jag inte ihåg.
Ordination; vila och ta hand om mig.....fast jag gör ju det... jag tycker är kul..... kanske inte allt jag gör men det mesta 😏

Ja så det blev en vecka hemma i sängen med ett bultande huvud.
 På måndagen började jag svullna upp runt ögat och jag tänkte nu får jag värsta blåtiran......hmm nu kör jag laser. Behandlade mig själv med laser, en gång om dagen i fem dagar  resultat, ingen blåtira bara lite gul runt ögat t.o.m sjuksköterskan som tog stygnen var impad 😊
Ja jag är ju inte vacker precis men bättre än jag kunde varit.

Veckan som gått har ju såklart varit väldigt lugn. 
Rex är ju en riktig mattegris. Han blev helt förstörd när han såg mig i allt kaos som utbröt. Jag kom inte hem förrän kl 01.30 måndag morgon och han hade suttit och väntat på mig hela natten berättade sonen. Från det att jag kom hem har han inte vikit från min sida, sovit tätt intill mig. Han har legat brevid mig i sängen en hel vecka. Alma och Lilly har ju också legat och sovit vid min sida men inte som Rex, de har funnits där men den kollen på mig som Rex har haft är otrolig.  Han har sovit vid min sida, tittat på TV med mig, tagit upp sin favvoleksak tennisbollen och gett den till mig. Har jag gått på toa eller fixat lite te så är han där.
Älskar mina hundar 💖

Efter en vecka i sängen var det skönt att idag få ta en riktigt skön promenad i skogen med maken och hundarna på morgonen. Till och med under promenaden hade Rex koll på mig 💕
Efter promenaden trimmade jag en tax ( mer om det en annan dag) och sedan firade vi min brorson som fyllde 19 år den 4/4-2017.
 Ren och skär kärlek, jag tror han skulle göra allt för mig precis som jag skulle göra allt för honom!
En underbar hund som jag älskar trots att han ger mig gråa hår ibland 😅
Den här veckan har han verkligen visat hela sitt 💗



 Efter en vecka i sägen är det så skönt att få komma ut i skogen med mina 💓



Ha en skön helg trots allt det tragiska som händer i vår värld.
Ta hand om varandra!!
💞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar