söndag 9 april 2017

Helgen som flög förbi

Vet ni, jag har blivit tillfrågad om jag kan hålla ett föredrag på Franska Bulldogg klubbens 35 årsjubileum i November. Hjälp lilla jag ska prata inför massor med frallamänniskor, inte nog med det....den andra föreläsaren är den kända etologen Per Jenson 😅
Ja ja, jag får helt enkelt göra mitt bästa. Kul ändå att få prata om något jag brinner för nämligen massage och laser!


Jag har äntligen fått mitt hundbadkar som har varit restat hur länge som helst.

Så idag premiär badade jag en liten kund som kom för bad och klipp. Lilla söta blandrasen Alex, pudel/yorkshire terrier. 
ÅÅÅ jag blev nog lite kär, vilken söt hund och så snäll!!

Det var en rejäl skillnad att bada hund i hundbadkaret som ju har ben så det kommer upp i rätt höjd så man slipper stå som en ostkrok 😊

Vi har gjort en liten badhörna i pannrummet där jag kan bada hundrna i lugn och ro, perfekt det är rummet brevid mitt lilla behandlingsrum.

Han blev så fin den lilla raringen 💖

Igår trimmade jag ju en tax men den lilla vännen får allt komma tillbaka och få ett ordentligt bad han med, nu när jag har badkar!

I påsk ska jag bada mina tre för nu fäller dom som galningar, speciellt Alma 😅
Så det blir bra att bada och fixa till dom med.

 Mitt namn är lite felstavat men det är sånt som händer 😉
 Mitt fina badkar!
 Underbara lilla Alex före bad och klipp

 Och efter.
En riktig skön vecka önskar vi er alla!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar