söndag 1 januari 2017

Nyårsdagen 2017

Vår nyår var den bästa på länge.
Bara familjen.
God mat, lugn och ro.
Rex fixade fyrverkerier, smällare och raketer med att sova, kikade upp lite när det smällde som värst men inget mer.
Alma och Lilly bryr sig ju inte det minsta och Rex var likadan, så skönt!!
Men man vet aldrig en hund kan vara kolugn ena nyår för att nästa bli jätterädd.

I förmiddags åkte jag och maken ut till pappa i Finnåker för att gå en långpromenad med hundarna.
Det var en underbar dag, solen sken sådär lågt som den gör i ( nu höll jag på att skriva december) januari och det bet lite skönt i kinderna.

Finnåkers kursgård är en fantastisk plats nästan lite magisk faktiskt.

Pappas lilla Ejra fick följa med och busa av sig.

Det blev massor med bilder så jag får nog dela upp det lite igen 😊

Rex är en riktig liten linslus. Han har ju saker för sig hela tiden och när jag är där med kameran så står han där......det blir ju en hel del kort på honom.
Jag slås varje gång jag redigerar bilder jag har tagit hur fruktansvärt snygg han är (lite skryt men det står jag för)
Han kommer inte gå så bra på utställning för han är lite lång i kroppen enligt rasstandarden men han är en så snygg, frisk och sund hund så det kan jag ta.

Efter promenaden blev det lite fika hos pappa som mår så mycket bättre nu, så här pigg har jag inte sett honom på flera år, så fantastiskt!!

Imorgon är det jobb igen fram till kl 13,00 sedan 2 st behandlingar på eftermiddagen. Men nu går det mot ljusare tider, bara vi passerat kalla januari och februari så är våren här igen 😎
Snart dax att börja planera för växthuset igen!!













God fortsättning önskar vi er alla!!

2 kommentarer:

  1. Väldigt fina bilder på dina pärlor!
    Han är jättefin, Rex! Älskar den röda färgen! Och sund är viktigast!
    Vad glad jag blev nu när du skrev att våren snart är här!! Jag längtar redan!
    God fortsättning!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men bara vi tagit oss igenom januari och februari så!! :)
      Kramar

      Radera