lördag 7 januari 2017

Lördag den 7/1 2017

För en vecka sedan på nyårsdagen var jag, maken och hundarna ute på en långpromenad i Finnåker.
Då var det sol och barmark. Idag en vecka senare är det sol och ca 10 cm snö.
Perfekt träning för hundarna. Trava runt i snö. Vi var vår vana trogen ute tidigt jag, maken och hundarna.En helt fantastisk förmiddag, snö sol och bara ca 1 minusgrad!
 Efter en lång skön tur i snö och sol åkte vi och handlade. Man behöver ju göra det med ibland.

 Jag har städat undan det sista av julen så nu syns det inte ett spår av julen...jo möjligen ute där ljusslingan fortfarande lyser, det får det göra ett tag till.
Jag älskar att plocka fram tomtar, ljus, pynt mm. men när julen varit är jag snabb att plocka undan allt för nu kommer snart våren!!
Granen åkte ut nyårsdagen, men det var för den barrade så fruktansvärt.

Nya gardiner följde visst med hem och dom måste ju upp på en gång 😉

Jag tog en hel del bilder idag men har inte hunnit föra över bilderna till datorn ännu så jag får bjuda på bilder från promenaden i Finnåker förra veckan.









2 kommentarer:

  1. Om jag inte var så lat så skulle jag också ha tagit bort julen. Brukar också vilja ha bort grejerna direkt. Får se när det blir av
    Må så gott!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att plocka fram, skönt att plocka bort :)
      Kram!!

      Radera