torsdag 5 januari 2017

Hundmys i kylan

Jag och Therese hade bestämt oss för att ta en promenad med hundarna idag. Det var ett bra tag sedan sist så i strålande sol men bitande kyla träffades vi.
Jag hade med bus Rex och hon sin valp Silas, lika busig han.
De lekte bra i börja men efter ett tag gick det lite hett till. Rex är ju 1 år och Silas bara 6 månader och orkar inte lika länge, vilket Rex inte förstår ( han är ju lite me myself and I )
De kommer att ha roligt ihop när de lär känna varandra, grabbarna grus.
Han har blivit mycket, mycket bättre men än är det en bit kvar.
När vi stod och pratade i slutet så började Rex plötsligt lyfta sitt vänstra ben och skakade på det. Jag tog det som nu fryser han om tassarna så vi får nog åka hemmåt.

Men när jag skulle lyfta ut honom ur bilburen hemma såg jag att det var fullt med blod.
In med honom och kolla igenom. Hans vänstra tass var ner smetad med blod och ja där var en pulpablotta. Tvätta på med blodstopp och laser.

Måste säga att jag blir mer och mer laserbiten ju mer jag håller på. Jag får så positiva resultat med lasern ju mer jag håller på. Det är en konst, man har en manual men som alltid när man arbetar med individer så stämmer det inte alltid, man måste ha fingertoppskänsla också, ibland får man sänka dosen ibland höja.

Hur som helst så lite laser, blodstopp, en strumpa och lite vila så är han nog på gång imorgon igen ( han är faktiskt lite spak och det är inte ofta)

Nu vänta hemmagjord pizza, soffmys och Tv för oss.

Tassbilden blev lite suddig och lasern blir blå i kameraljuset men den är röd 😊









Trevlig Helg!!

2 kommentarer:

  1. Lilla gubben! Sånt gör så ont!! Tur han är i goda händer.
    Det var så roligt att vi hann träffas en stund.
    Jo, lite hett blev det en stund men det är ju så svårt att lägga band på sig.
    Ha en mysig kväll!
    Stor kram

    SvaraRadera