lördag 14 januari 2017

Man ska aldrig säga aldrig

Man ska aldrig säga aldrig.....
Det har jag gjort såååå många gånger men........
Senast var när jag läste till hundmassör. 
Jag ska ALDRIG mer plugga.
Som jag slet med den utbildningen!!
Trodde ett tag att det var kört att jag inte skulle fixa det men det gjorde jag.

Som ni vet så har jag haft flera trim och klippraser genom åren och jag kan sakna att stå och frissera en hund. Man har hunden på trimbordet, radion är på i bakgrunden och man går in i sin egna lilla bubbla, bara jag och hunden som ser ut som ett troll i början, men efter en som man själv ofta trycker är en kort stund men som visar sig varit i ett par timmar helt plötsligt är en helt annan hund, man har frisserat fram en hund igen 😊

Ja nu kan man ju inte direkt frissera frallor, men jag saknar det lite.

Jaha och vad gör jag då, något som jag ALDRIG mer skulle göra......
Såklart anmäler mig till en hundfrisörutbildnig.

Den är precis som hundmassageutbildningen förlagd till helger så det är ju inga problem men nu måste jag ju börja plugga igen 😅
Nåja det kan väl inte vara massa latinska namn som ska präntas in i min lilla hjärnbalk.

Men det ska bil så kul!!
Tänk nu får jag både hålla på med massagen som jag älskar och trimma/klippa som jag också älskar att göra.

Jag har skickat min fina Oster klippmaskin på renovering och mina skär och saxar är slipade så nu är det bara att sätta igång!

Vi tog en mysig promenad igår med hundarna i solen men det var sådan skare i snön så det gick knappt att gå för mina små. Det blev lite foton ändå 😉

Alma undrade varför vi skulle knalla runt i skogen när det var sådant före, jättejobbigt och ont i tassarna får man ju!




 Nu vill jag gå hem!!

 Lilly är så fantastisk. Man riktigt ser hur hon tänker....vad gör de andra?!  Jag vill också dit, men hon står ändå kvar som jag bad att hon skulle göra. Mitt 💗

 Vem älskar inte sådana små rumpor!!
Lite verktyg som nu är som nya, jag har massor med andra trim och klippredskap men det här är det som fick en uppfräschning. Kan rekommendera Lyckliga Fårets sliperi!!

Trevlig Lördag kväll!!

2 kommentarer:

  1. Lilla Alma! Vad go hon är.
    Visst var det härligt väder i helgen! Helt ljuvligt!!!
    Kram

    SvaraRadera