lördag 31 december 2016

Nyårsafton 2016

Vilket år det har varit!!
Jag kom igång ordentligt med hundmassagen, lilla yrvädret, galenpannan Rex flyttade in, Lilly har fått sin första kull valpar, underbara små chokladpraliner!!
Vackra Sonja fick somna in, som jag saknar henne, ni anar inte 💗

Jag är så fantastiskt glad och tacksam över det året som har varit.
Som det brukar så har det varit både toppar och dalar men topparna har helt klart övervägt detta år!!

Nyårsafton för oss blir en lugn hemmakväll.
Jag har jobbat stenhårt med Rex för han är ju jättebunden till mig. Han är störtmysig men som sagt  väldigt mycket energi. Jag har fått honom så mycket lugnare, han är som en annan hund nu, även om energin finns där fortfarande, vilket jag gillar, så kan han kontrollera sig mer och är inte lika bunden till mig (jag får gå på toa själv nu utan att han får seperationsångest, jag kan jobba nere i min mottagning utan att han sitter och gråter på överväningen) Så jag vill inte få några bakslag nu pga fyrverkerier och smällare.

Vi blev bortbjudna ikväll men vi valde att stanna hemma med hundarna. Jag vill vara här när det börjar skjuta raketer och fyrverkerier.
Till och med sonen sa att han vill vara hemma och se så att hundarna mår bra. Han är för go min lilla grabb, ja nu är han ju 13 år och snart huvudet längre än mig men ändå 😉

Jag och maken tog en lång promenad idag där jag fokuserade på balansträning så hundarna är trötta till kvällen, ett tips inför nyår är att hundarna är väl rastade och har fått jobba på dagen så de är lite trötta när kvällen kommer. 

Det är grått och blåser ute men jag, Alma, Lilly och Rex myser i soffan, om en liten stund ska jag börja förbereda nyårsmiddagen:
Vitlökgratinerad hummer
Helstekt oxfile med hasselbackspotatis
Blåbärspaj med vaniljsås.
tror nog det blir en liten bit till hundarna med.....det är ju bara nyår en gång om året!!



Jag, Alma, Lilly och Rex önskar alla våra nya och gamla vänner och alla läsare av vår lilla blogg 
Ett Riktigt Gott Nytt År!! 
Nu kan ni följa oss på instagram med:
kennelhowsweet

Hmmm tror Rex har nyårsflugan på sne....😁
Ses 2017!!


2 kommentarer: