fredag 16 december 2016

Tindra lilla hjärtat

Ibland så önskar man att det är 48 timmar på ett dygn.
Jag inser att jag hinner inte med allt jag vill, så är det bara.

Redan när Lilly var dräktig så tänkte jag att om det blir en tik som är riktigt bra ska jag försöka hitta ett riktigt bra hem och bibehålla avelsrätten. Har aldrig gjort det förrut, men har man en kennel så måste man tänka minst 2 år framåt. Jag har ett mål med min uppfödning. Mitt mål är sunda, friska frallor som älsakr allt och alla. Som är familjemedlemar i första hand och som kan hänga med på i stort sett allt.
Jag har en liten kennel där hundarna är familjemedlemar, en del av familjen 💕

När Sonja gick bort så tänkte jag att då kan ju Tindra faktiskt få bo kvar här. Men tiden räcker inte alltid till så är det. Jag har haft dåligt samvete för henne ( tror att jag har lidit mer än hon har!!) 

Helt plötsligt för ca 2 veckor sedan ringer en kvinna till mig och undrar om jag har några valpplaner inför 2017.
De har haft Golden retriver, Border terrier och nu senast en liten fralla som gick bort i oktober. Hon bor med sin man i Örebro. De får har med hundarna på jobbet där det även finns två hundar till. Dessutom har de sommarhus här i närheten.
Vi klickade redan i telefonen men jag sa att tyvärr inga valpar nu men ev sensommar/höst 2017.
Jag funderade på telefonsamtalet i några dagar sedan ringde jag upp henne igen för att höra lite mer och evt erbjuda henne att få dela sitt liv och ge min lilla guldklimp  det liv hon är värd.
Hon och hennes man kom hit i lördags och träffade alla mina hundar. Jag fick en klump i hjärtat när Tindra flög upp i hennes famn och pussade hela henne och hennes man. Hon satt hela tiden på golvet mad hundarna, det för mig säger mycket....... sitter man med hundarna på golvet med alla hundarna eller i soffan, är man rädd för lite hundhår mm. 
Kan säga att alla mina valpköpare har suttit på golvet i en hög av galna frallor och jag älskar det för det är så jag lever 😁
Ja det var ju ganska klart att hon kommer få ett toppenliv där, även om det känns i mitt hjärta men det är vad som är bäst för hunden som räknas inte min image eller ego, så är det. Blir hunden lycklig är jag lycklig!!!
Jag har haft en otrolig tur med alla mina valpköpare,"mina" valpar kan inte ha fått bättre hem!!

Ännu en rolig detalj i det hela var att min man som ju är säljare hade en jullunch igår med ett företag som han säljer till i Örebro. De frågade min man var han bodde och min man sa - i Lindesberg. Då sa en person;  Dit ska vi imorgon och hämta en frallavalp - jaha sa min man då är det nog Tindra!
Han blev ju såklart förvånad men tänk va världen är liten.

Min man kom hem och sa att där får Tindra det bra!! Han har ju sålt dit i ett par år.
Ja det visste jag redan men visst var det kul att höra 😉

Så lilla Tindra flyttade till sitt nya hem idag. Allt har gått bra och det känns så skönt även om det värker lite i mitt hjärta. Men det tar bar 30 minuter dit och jag kommer ha regelbunden kontakt,jag kommer ställa ut henne och hon kommer gå massor med kurser så hon kommer få ett jättebra liv, min lilla chokladpralin 💖











Ja som ni förståt har jag lite sorg ikväll trots att jag vet att det är bäst för Tindra, min lilla rumpa!
Hon är ett litet 💓

1 kommentar:

  1. Lilla stumpan! Söt som socker!!
    Vad härligt ändå att du hittade en bra familj åt henne. Och nu kommer ju ses och hålla kontakten en massa.
    Kram på dig!

    SvaraRadera