söndag 26 februari 2017

Utställning i Eskilstuna

Rex behöver verkligen ut och tränas och nu börjar det bli dax för honom att ställas på de större utställningarna.
Han har ju inte fått så mycket ringträning den senaste tiden så jag hade anmält honom till en inofficiell utställning i Eskilstuna, lite lagom tänkte jag. Men oj va hundar det var anmälda dit och sååååå fruktansvärt trångt.
Jag tröstade maken med att säga men det här går fort, vi är nog härifrån runt kl 11.00
Vi kom dit kl 9,30 och fick gå in i ringen ca kl 11,00.
Rex blev BIR!!
Jag sa till maken men du vet att frallorna åker ur i gruppen.
Och Rex är ju inte den som är ringtränad direkt 😅
Vi pratade med ett par "grannar" som ställde sin chiuahua.
Mannen där var inte heller så förtjust över att det tog sådan tid. De skulle också in i gruppen med oss. Jag sa ingen fara för oss vi åker i gruppen.

Ca kl 13.00 var det dax för gruppen.
Rex började tröttna då och sprang lite hit och dit, ville kolla på hunden bakom och på hunden framför när vi sprang.
Domaren sa-vi gör en rokard och ställer frallan först. jag trodde han ville att vi skulle springa först men han menade att vi tog hem FÖRSTA priset och vann gruppen!!
Helt otroligt, jag är fortfarande mållös.
Min fina crazy Rex tog hem gruppen och slog alla showhundar som ju går i grupp 9!!

Haha sa mannen med chihuahuan, vi får åka hem 😁
Men stort grattis till er!
Ja det blev bara att sitta kvar till kl 15.30 innan allt var klart men i BIS ringen gick vi inte vidare, då hade Rex ruttnat för länge sedan😊

Men en fantastik dag det blev.
Rex fick en jättebra kritik.
Jag är så stolt över min crazyboy 💖







Nu blir det lugna gatan här hemma!!

3 kommentarer:

  1. Verkligen jätteroligt!! Grattis!
    Men oj, vilken lång dag för er!!
    Kraaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!! ja det blir lååååånga dagar på utställningar speciellt inoff. Träning i avslappning delux :)
      Kram!

      Radera
  2. Anna-Carin Karlsson3 mars 2017 kl. 20:07

    Grattis grattis ! Klart att det går bra för en sådan kunglig goding ! Kram till er alla !

    SvaraRadera