lördag 18 februari 2017

Svarttjärn

Äntligen lördag fm igen. Jag älskar lördag fm, då har man nästan hela helgen kvar.
Jag brukar gå upp skapligt tidigt för då har man hela dagen på sig att fixa med saker och när eftermiddagen kommer kan man med gott samvete krypa upp i soffhörnet med hundar och familjen och mysa.

I morse tog jag och maken hundarna på en promenad till Svarttjärn. En lite tjärn som ligger inte så långt från vårat hus. Det är så vackert där, helt tyst och stilla. Tyvärr är det så mycket snok där på våren och sommaren att jag inte gärna går dit då, men nu är det perfekt!
Alma ville inte ut på isen utan höll sig med husse vid grillplatsen.
Hon har haft lite ont i ryggen igen ( hon fick ju det efter valpningen) så jag har behandlat henne med laser och massage idag. Kommer att behandla henne kontinuerligt från och med nu.

Imorgon är det bad och klipp av två hundar plus att en familj som evt vill köpa valp när det är dax igen kommer och hälsar på mina älsklingar, så då är det full rulle igen. Men nu ska vi mysa med hemgjord pizza och ett gott glas rött vin till.








Trevlig helg önskar vi er alla!!

4 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut!
    Hoppaa Alma kryar på sig. Tur hon bor hos dig så hon får bra hjälp!
    Kraaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi jobbar på med massage och laser och hon är bättre nu.
      Kram!

      Radera
  2. Åh vad mysigt det ser ut.
    Vi vill också ha valp!
    / Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart har du också en liten frallis Elin, om man drömmer om något riktigt mycket slår drömmen in!
      /Alexandra

      Radera